Inlägg #1: Postat: 2007-05-18 19:41:00
|
myrboa |
"de allra flesta djurarter ligger ju runt
och verkar inte må sämre av det.." Ja men du Cim..människan ska ju vara den mest högstående!!! Dvs försedd med tankeförmåga och kunna dra slutsatser och göra val.Djuren följer sina instinkter. A-L
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-18 20:16:00
|
myrboa |
Föstår att du undrar. För detta med nära relationer är inte enkelt alls. Människan är inget offer utan försedd med kreativitet och kan därför förändra och tillföra mycket till sina relationer.En gång hade jag tex satt en lapp på ytterdörren där jag skrivit till min livskamrat, att han skulle följa spåret av de stora vita böner. Ute i skogen hade jag dukat upp en tvårätters middag. Sen var det bara det att skatorna hade knyckt alla bönor så han höll aldrig på att hitta. A-L
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-18 20:26:00
|
myrboa |
Kärlek för mig är det fria flödet. I kärlek existerar inget ägande.Man är fri att vara den man är och vill vara.Där man tror sig kunna äga och fritt kunna förfoga över en annan människa och begränsa dess frihet Då dör kärleken. Anna-lena
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-18 20:31:00
|
myrboa |
**Bara i frihet sjunger min fågel dansar mitt barn doftar min ros sprider min sol sin värme.¨** av Margareta Melin En varm livs-kram Anna-lena
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-18 22:10:00
|
Sunny |
3 0 4 Så rätt du har! Jag lever inte i monogami o min dotter gör det men i båda fallen är kraven på ärlighet,omtänksamhet o omsorgen om sin sina partner s lika viktig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-18 22:17:00
|
Sunny |
Kanske får man vara ännu mera försiktig o rädd om sina partners just när man lever med flera än en??
Man bör inte berätta det den ene sagt i förtroende för den andre.
Man bör ALDRIG kritisera den som inte är närvarande!!!Man bör heller aldrig någonsin tala om det intimare livet med den andre. Det är privat.
Ifall man nu inte lever i ett trekanstförhållande även i sängen vilkte jag hört att många gör.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-20 16:35:00
|
myrboa |
Svar 2 blev lite avklippt. Som vanligt hade jag skrivit för mycket inom rutans gränser. Jaha! Så då skulle jag ta bort en del.När hälften var borta råkade jag trycka iväg allt. Sista raderna passade inte in i sammanhanget. Så nu var det sagt. A-L
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-20 16:38:00
|
myrboa |
Sunny! En nyfiken fråga. Skulle du klara av om dina män också hade varsin kvinna förutom dig? A-L
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-05-20 20:44:00
|
Sunny |
myrboa: Vem har sagt att de inte har haft det?? Problemet med att leva i hop är ju mycket större än att ha någon man träffar i bland.
Vi har alla 3 träffat andra under livets gång men jag har klart varit den aktivaste.Den Käre tog efter vid mogen ålder upp kontakten med en flicka han varit förlovad med i 5 år. Hon är numera änka. Han åkte till hennes sommarstuga i många år! Sista sommaren i Norge när han inte kunde köra själv fick jag äntligen träffa henne!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-05-20 20:47:00
|
Sunny |
Efter stroken kan han ju inte skriva så nu håller jag kontakten åt dem.
Inte visste jag att min sansade Käre i ungdommen åkte runt på en rosa målad motorcyckel!!!!Kurbitsmålad!!
Min exets ex bodde här ett tag men det gick inte.
Hon var för lat.Det bygger på att var o en gör sitt bästa.
|
|