Inlägg #1: Postat: 2007-05-18 18:04:00
|
Inger-Sofia |
Sen kan jag inte låta bli att undra...Varför? Du får sura uppstötningar av andra människors livsval??Varför tänka 50 år framåt,ja inte ens 10 eller 1 år ..för den vet vi ingenting om-framtiden.Men vi kan göra medvetna val...att göra det bästa vi kan.Men NU, där du är- vet- känner du - kan ge - ta emot kärlek.Det är det enda som vi vet - just nu.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-18 22:21:00
|
Sunny |
Att lära sig leva i nutet är det viktigaste i livet!!!!
Gårdagen kan man ju inte ändra o morgondagen kanske aldrig kommer så det är bara dumt att oroa sig. Men det är lätt att säga o svårare att praktisera tror jag?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-19 06:45:00
|
Inger-Sofia |
.Nej ,det är inte lätt att leva i nuet, med relationer,kärlek,politik,arbetsliv,skolan,sjukskrivning,pension-livet i stort-vilken ålder ,kön vi än har..*att växa till insikt -ger utsikt*.Att fatta rätt beslut,när man inte alltid vet vad som är rätt, inte har någon erfarenhet- då ens egen inre röst inte är tillräcklig högljudd -och man inte alltid tror på sig själv.Allt går i ett snabbt tempo,informatiner bombarderar oss,från alla håll, om hur vi skall leva för att må bra, bli lyckliga.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-19 07:05:00
|
Inger-Sofia |
bli älskade..det är lätt att dras in/gå vilse i livslabyrinten-svårt att hitta ut/rätt.
Livet har ingen spolning/ångerknapp.så vi behöver lära oss att ge oss tid-lyssna inåt och inte låta vinshyenorna styra våra liv-lura in oss, i de hektiska labyrinterna med sitt*syntetljus.Något som jag oxså om och om igen får påminna mig om, är att övning ger färdighet..att gå vidare,släppa taget om det som varit,blivit fel,gjort ont.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-19 07:10:00
|
Inger-Sofia |
*liver är/blir vad vi tänker...och att vara lite snälla mot oss själva,när det jäklas...då vi oftast är våra egna strängaste domare.Vi är olika individer,som blir olyckliga,då vi skall pressas in i samma mallar,där luften fort tar slut...och blir unken.k
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-19 07:12:00
|
Inger-Sofia |
God morgon alla livsvandrare - ni som sover...ni som inte än stigit upp...ni som är vakna....var rädda om er...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-19 08:32:00
|
Inger-Sofia |
..jag avslutar min lilla morgonrunda med några ord,som jag kommit till insikt över
*sanningen svider i skinnet-men lögnen, gör djupa sår och bestående ärr.*
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-19 15:25:00
|
Sunny |
7 Ja att leva i ett förhållande som includerar lögnen är ohållbart!
Men när mna har mera än en partner så ska man inte tala om den enes privata sfär inför den andre.
|
|