Tack för beskedet, Mona Sahlin!

Inlägg #1: Postat: 2007-05-17 16:44:00
JEM
Lydelsen "i någon form" är Mona Sahlins egen. Den lär i alla fall bli högre än den kommunala avgift som alliansen införde. Och ja, Henrikkk, hela min atrikel bygger på att det blir ungefär som förut om sossarna får som de vill. Lyckligtvis röstade ju sossar bort sossarna från makten mycket på grund av flottoxens envisa försvarande av fatsighetsskatten. Jag tycker retoriken håller mycket bra!
Inlägg #2: Postat: 2007-05-17 21:27:00
GunnarL
1/ Fastighetsskatten hade förmodligen ytterst marginell betydelse för valutgången! Däremot tror jag att Anders Borg gärna avstått från att avskaffa den om han inte måst vika sig för regeringspartnern kristdemokraterna, som för övrigt efter beskedet om avskaffandet noterade opinionssiffror i klass med Sverigedemokraterna.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-17 21:29:00
GunnarL
f/ Vinnarna i den här historien är ett relativt fåtal villaägare i storstadsområden och i kustnära områden. Förlorare är alla andra villaägare som i fortsättningen får höjd reavinstbeskattning vid försäljning. Erik Månsson är i vanlig ordning så förblindad av sitt sossehat att han inte kan se klart!
Inlägg #4: Postat: 2007-05-18 17:03:00
JEM
GunnarL lever som vanligt i en fantasivärld, och det kan ju han inte rå för naturligtvis.Det finns inga vinnare överhuvudtaget i denna historia. Bara de som förlorar mindre än förut.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-18 19:04:00
GunnarL
4/ Och de flesta förlorar mer än förut! Det är resultatet av slopandet av fastighetsskatten! Vem lever i en fantasivärld?
Inlägg #6: Postat: 2007-05-20 16:57:00
JEM
Där har du fel, GunnarL. Men det är klart att jag kan förstå att du är besviken när inte längre storstadsborna "subventionerar" ditt boende!
Inlägg #7: Postat: 2007-05-20 18:11:00
GunnarL
6/ Skitsnack! Jag har rätt och det borde du veta! För övrigt är det aldrig någon som subventionerat mitt boende eller för övrigt något annat i mitt liv sånär som på barnbidraget förstås. Men är man högerextremist som tycker att de som har mest skall ha mer, så förstår jag din inställning. De flesta villaägare förlorar i alla fall på förändringen!
Inlägg #8: Postat: 2007-05-23 09:30:00
JEM
Det är som vanligt du, GunnarL, som är full av skit. Att du är vänsterextremist visste jag däremot inte. Det måste du dock vara ty endast en sådan kan försvara beskattning på fiktiva värden. De flesta villainnehavare, bostadsrättsinnehavare OCH hyresgäster tjänar på avskaffandet av idiotskatten.
Inlägg #9: Postat: 2007-05-23 09:32:00
JEM
Men varför inte ta ut 100 skatt på inkomsten etc. Sedan kunde allt vara gratis och ingen skulle behöva anstränga sig. Vore väl ett underbart samhälle, eller vad säger du, GunnarL?
Inlägg #10: Postat: 2007-05-23 11:32:00
GunnarL
9/ JEM, om du besvärade dig med att skaffa dig lite överblick av diskussionen i stället för att skriva en massa skit så vore det bra! Min uppfattning om inkomstskatten kan du läsa om i den tråd som startades av CMO svar nr 8.
Laddar...