Del II Civil värnplikt för båda könen!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-05-17 11:47:00
peter_
Iallafall "ignorerad" av ohederliga debattörer.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-17 11:56:00
Joakim Steneberg
Javisst! Helt nertystat, vilket naturligtvis riskerar skapa mer frustrationer och våld hos båda könen! På 80-talet presenterades en doktorsavh. om kvinnor provokationer i partnervåld. Då var tiden eller DN, "inte mogen". DN, som helt gjorde ner den tillsammans med andra.
Annika Dahlström heter f.ö. hjärnforskaren, inget annat. Hennes rön hindrades delvis spridning av var det ett norrländskt landsting?
Inlägg #3: Postat: 2007-05-17 12:58:00
Joakim Steneberg
Jag har läst länken och rekommenderar den för alla likgiltiga och tveksamma.
Denna och andra visar att våld från könen är ungefär lika vanligt. Att män slår hårdast, kvinnor använder mer tillhyggen. Och att kvinnor oftast börjar! Kvinnlig värnplikt skulle kunna vara relevant och bra!
Inlägg #4: Postat: 2007-05-17 13:03:00
Joakim Steneberg
Men vad denna m.fl. MEST visar är att NI: Lars Ohrly, Mona Sahlin. Peter Eriksson, Maud Olofsson, Lars Leijonborg, Fredrik Rheinfeldt och Göran Hägglund, är okunniga, bluffar eller snarare ljuger och fjäskar i denna fråga!
Till stort förfång för dess lösning och för demokratin! Skandalöst!!!
Inlägg #5: Postat: 2007-05-17 19:39:00
Inger-Sofia
har inte hunnit läsa länken än...sen.
men verklighetens bok har jag läst i..och av den har jag lärt och insett att våld gör ingen urskiljning på kön, ålder,status..det förekommer hos alla möjliga och omöjliga människor...variationerna på utövningsätt kan variera, fysiskt till psykiskt våld....trakasserier.hot,skrämsel.Det finns män som oxså blivit/blir sexuellt trakasserade,utnjyttjade,inom/utom förhållanden,Värnplikt?jag bleve nog vapenvägrare då.
Inlägg #6: Postat: 2007-05-17 19:47:00
Elina
Värnplikt? Nu är jag för gammal för det och slipper vägra. Men vägrade civilförsvar eftersom även då bär man vapen. Men jag var tämligen udda, den andra kvinnan hittills. Fick många brev från vapenvägrade.cCivilförsvarslagen är nu något förändrad.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-18 20:51:00
Joakim Steneberg
Här finns ännu en nedtystad skamfläck, för de som tror det råder en åtminstone grundläggande formell "jämställdhet"! Här inför strafflagen:
Länk: metro.se
Inlägg #8: Postat: 2007-05-18 21:37:00
Joakim Steneberg
Likabra att lägga in lite, verkar aktuellt. Metro: "När det gäller misshandel så döms 22,9 procent av männen till fängelse medan motsvarande siffra för kvinnor är 7,2 procent. När det gäller grov misshandel så är siffrorna för män 81,7 procent och för kvinnor 63,9 procent. Olaga hot: män 12,4 procent, kvinnor 2,1 procent. Och så här kan man räkna sig igenom hela statistikdatabasen hos Brottsförebyggande rådet om man nu vill excellera i sövande statistik.
Inlägg #9: Postat: 2007-05-20 06:28:00
peter_
Joakim, att feminsterna bemöter fakta som talar mot deras propaganda med tystnad är ju det vanliga mönstret. Att nästan ingen ickefrälst reagerar är desto mer nedslående. Kanske deras propaganda och metoder varit så till den grad framgångsrika att folk införlivat deras budskap i sin verklighetsuppfattning utan att märka det?
Inlägg #10: Postat: 2007-05-20 06:49:00
peter_
Stockholmssyndromet?
Inlägg #11: Postat: 2007-05-20 07:20:00
peter_
Länk: svt.se
Döm själva!;o
Inlägg #12: Postat: 2007-05-20 08:38:00
Joakim Steneberg
Lite märkligt peter_. När jag satte på datorn så funderade jag på just dessa två saker! Att man sällan får svar i sakfrågor från feminister. Och att det samtidigt kan ältas här i det oändliga, om antingen helt omöjliga eller om jämförelsevis "triviala", frågor. Några undantag bekräftar regeln.
Jo, hel och halvlögnerna i könsdebatten har dessvärre varit "framgångsrika" säkert även hos de aningslösa. Till förfång för oss alla, kvinna som man! Skall läsa din länk.
Inlägg #13: Postat: 2007-05-20 08:57:00
Inger-Sofia
... hel och halvlögner??
Det verkar vara ett utbrett fenomen att kringgå sanningen...eller oxså att göma- undanhålla den ...vem ?vilka?- blir lurade..Jo,vi allihopa...
för den som jonglerar med sanningens bollar..tappar ,förr eller senare koncentrationen Ingen kan hur skickliga den än är -ha bollarna i luften, hur länge som helst...fegheten, brukar väl försöka camoflera/förskansa sig bakom lögnerna....morrn på Er
Inlägg #14: Postat: 2007-05-20 09:09:00
Joakim Steneberg
13 Myter, hel och halvlögner, blå dunster i ögonen osv. Ibland medvetna, ibland fega, ibland för att "sanningen svider" som någon skrev nyligen.... Om du läser någon länk här...och om du tycker att undertecknad är ute på osäkra vatten, så hojta gärna till! Så skall jag lyssna, till att börja med.
Inlägg #15: Postat: 2007-05-20 09:42:00
Inger-Sofia
Det som jag skrev om gäller INTE dig ..Utan inom det mesta,Miljön,politik,skola,kön,sociala,vården,..osv..osv.det .finns inga säkra vatten..bara tillfälliga stunder av lugn /stilltje,lätta krusningar innan nya stormar tar vid...IBland märker jag att när jag skall pressa in många tankar och ord.blir korthuggen,ser och känner att det kan tolkas fel..avsikten bli något annat,Därför uppskattar jag,när du påtalar,För jag vill ju att orden skall hamna rätt/förstås,Jag försöker att tänka mig för.
Inlägg #16: Postat: 2007-05-20 10:08:00
Inger-Sofia
Vissa saker är självklara och därför svåra att skriva om,pressa in i rutan.Lättare,när man Ser människorna,kroppsspråk,pauser och spolknapp finns då..tillgängligt,men här blir orden mer statiska,viktiga på ett annat sätt,att balansera.Med tiden-av lästa kom.och artiklar får man ett litet hum om vem/vilka personerna är .jag är nog mer för handling än ord,men båda behövs ju och jag behöver lära mig använda orden..tränar för fullt,men nu skall jag ut och jobba med hagen..väl mött
Inlägg #17: Postat: 2007-05-20 10:12:00
Joakim Steneberg
Nej, jag tolkade det inte som att det direkt gällde mig. Jag bara försökte utveckla frågan, och konfrontera dig lite så där...
Härligt med en hage, jag få väl gå ut på balkongen, äntligen sol i alla fall!
Inlägg #18: Postat: 2007-05-20 10:18:00
Inger-Sofia
: Bra*...Jag gillar konfrotationer,det är ju vägen som leder framåt,fast ibland är man ju inte i focus för det...som nu...Här är oxså sol och fåglar av alla de slag underhåller mig med sina sånger och havet breder ut sig framför mina ögon...livet är bra skönt...JUST NU..och förmodligen oxså nästa ögonblick.k
Inlägg #19: Postat: 2007-05-21 07:53:00
peter_
10-11 var en lite retfullt pik till de som slätar över feminsternas metoder och dagens kvinnochauvinism. Det var dock intressant i sig själv att läsa om Stockholmsyndromet på wikipedia, samt länkarna till tv-inslaget ovan och Bejerots summering. Rekommenderas!
Inlägg #20: Postat: 2007-05-21 10:07:00
Joakim Steneberg
Hej Peter! Jag blev lite överraskad, men känner till syndromet. Tyvärr kan inte min bärbara dator, eller om det är jag..., klara av komplicerade länkar utan att börja bråka.
Menar du att vissa, kvinnor tenderar att dras till våldsamma män. eller? En ljudlänk klarar jag kanske. Bejerot? Är det Lena B?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...