|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-25 00:17:00
|
|
Sunny |
Du verkar inte ha varit söder om Frankrike eller öster om S:T Petersburg!
Jisses så korkat!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-25 00:58:00
|
|
mintcar |
Du får nog ta och tjäna lite mer pengar. Det är möjligt att man måste stå snäppet högre på klasstrappan i Sverige än i övriga Europa för att HELT kunna isolera sig från vanligt folk.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-25 03:05:00
|
|
CMO |
5:a Det enda felet är möjligen att du har för stort överseende med de snuskiga och ohyfsade landsmännen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-25 07:40:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon.när jag åter läser en av dina artiklar..ler jag.För jag väljer att ta till mig din blandning ,som :1l underliggande provokation,1dl igångtriggande av fördomar.1 msk *egenbushumor 2 dl egna återhållna känslor.5 dl av ::2dl av,för lite att göra- Dina hopkok av *zebraränder gör att eftersmaken på blandningen- blir en slags olavresandehumorsatirironistrippasvenskhet..för att låta oss avslöja oss själva,det ligger en *hund begraven *iblandad,med den övriga kompotten..:
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-25 08:06:00
|
|
peter_ |
Nu är det väl sådana med liknande avsky och förakt för smuts, ohyfs, barn, oreda, svaghet mm som brukar som brukar kallas analneurotiker. Jag vet inte om det finns någon psykiatrisk grund för begreppet, men symptomen kan ev visa på någon form av karaktärsstörning. Jag tror dock att du nog kanske bara är lite överansträngd.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-25 11:27:00
|
|
Joakim Steneberg |
"Klass"? Var det inte Marx som hittade på det? En sak är säker, det är skillnad på klass och brackighet!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-25 12:47:00
|
|
Franklin |
Jag gillar dina texter efterom jag vet att du enbart är en provokatör. Därför ser jag utan problem humorn i det du skriver. Det är kul.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-25 14:01:00
|
|
myrboa |
"......förväntar jag mig åtminstone känna igen mitt lands avigsidor." Hörninini Herr Olav!! Det är nog era egna avigsidor ni inte längre känner igen. A-L
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-05-25 21:38:00
|
|
GunnarL |
Den här artikeln var ganska medioker. Jag tycker den om sambandet mellan längd och intelligens var betydligt roligare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-05-26 20:49:00
|
|
Lars Nilsson |
Något som kan tilläggas är: Svenskar spottar helt ogenerat ensam i Europa om det, tränger sig fram utan att be om ursäkt den som opponerar sig riskerar misshandel allt enligt den allt vanligare "respektattityden" och vuxna placerar sina skitiga skor på tunnelbanesäten. Dessutom det stora mysteriet: Sveriges städer har förmodligen mest papperskorgar i världen; varför slänger folk då allt på gatan? Jämför Japan och Korea, där papperskorgar är ovanliga men där man aldrig ser skräp på gatorna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-05-28 08:26:00
|
|
en svensk tiger |
Tråkigt att du hamnat på avigsidan för jag känner inte alls igen mig i din beskrivning och definitivt inte i jämförelse.
Jag själv har både arbetat och bott utomlands i många år och glädjen av att komma hem har bland annat bestått i hur rent och snyggt det mesta är i vårt land, inte överallt men för det mesta. Att utgå från dina egna värderingar och generalisera negativt måste stå för dig, beklagar att du fått en sådan inställning och råkat så illa ut.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-15 12:01:00
|
|
Drule |
|
| |