|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-17 10:40:00
|
|
Solen |
Läste bara rubriken :
Så du skäms för din rikedom du ?
BRA !!!!!!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-17 12:34:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag tycker det var bra skrivet! Ärligt och uppriktigt, och så kan jag också känna mig, faktiskt. Och från mina egna barn känner jag också igen en del...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-17 13:10:00
|
|
Ramona Fransson |
Du ska inte skämmas! Var istället tacksam och ödmjuk. Tänk på hur underbart det är att kunna se all vacker natur, känna dofter! Genom att du är tacksam och ödmjuk kan du göra andra mindre lottade glada. Du kan kanske skänka kläder till dina mina lottade släktingar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-17 14:47:00
|
|
GunnarL |
Utmärkt skrivet! Något för oss alla - inte bara invandrare - att fundera på och kanske gnälla lite mindre över bagateller. Kom att tänka på Evert Taubes: "vem har sagt att just du skall ha hörsel och syn" och "vem har sagt att just du skall ha bästa menyn"....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-17 23:04:00
|
|
Viveca |
Jämför dig aldrig med det som är sämre!sKÄMMAS SKA
Jämför dig aldrig med det som är sämre,och skämmas är onödigt att göra.Det finns ingen rättvisa när vi föds och när vi dör.Men att lägga energin till handlinskraft är vettigt om man ser varandra som människor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-17 23:51:00
|
|
Sunny |
Du behöver rnte skämmas men du kan ta till vana att tänka som jag brukar göra: detta är inte självklart!
Förr tänkte jag ofta så när jag strövade fritt i mina svampskogar: jag visste ju att artrosen kom smygande. Jag tänker så ibland när jag äter: jag minns hur hungrig jag var som tonåring.
O när jag kryper ner i min varma sköna säng så tänker jag ofta på alla de som inte ens har en säng alls.Man bör nog inte ta sker o ting för givet: livet kan ändras över en timma.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-18 17:18:00
|
|
spitfire |
nej, varför återgå till sin "otacksamma vradag", när vi kan sätta upp målet att vi ska göra något åt världens misär? Du behöver inte skämmas om du bidrar till andra människors välfärd!
|
| |