Pakistan: Kvinnorna i burka var tonårspojkar

Inlägg #1: Postat: 2007-05-13 10:07:00
AlfVerner
Man kan mäta samhällets tillbakabildande i religionens framväxt. När det gäller burka i mitt samhälle, så är det totalförbud som gäller. Mitt samhälle bygger på identitet och personligt ansvarstagande. Jag skulle inte ens acceptera en kostymering som Lordis i schlager-EM. Den avpersonifiering som detta innebär är katastrofal för hela samhället. Människorna objektifieras och tappar värde. Kombinerar man det sen med cybervärlden så blir gränserna mellan fiction och verkligheten alltmer utsuddade.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-13 10:11:00
AlfVerner
Jag kopplar alltså inte demonstrationen till Islam utan till institutionaliserad RELIGION.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-13 10:16:00
AlfVerner
Kristna eller muslimer är inte onda eller goda - dom är bara förvirrade och ansvarslösa och i händerna på ett gäng skrikare som borrar in sanningar i skallen på dom, med ambitionen att dom själva få leva distanserat och i överflöd...,ja, ungerfär som Göran Persson och hans arbetarkommuner. Jag menar G har aldrig haft någon annan ambition än att tillfredsställa sin hybris...på samma sätt som Lars Ekman och liknande fjollor.
Laddar...