|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-11 09:24:00
|
|
Mayito |
Så här var det: Ingenting av det som hände den där natten var något nytt. Tjejen och det här två killarna hade haft den typen av S&M-sex med förnedringsinslag flera gånger tidigare. Tjejens sexbakgrund är med andra ord hur relevant som helst. Hon har gjort samma saker med ANDRA killar i grupp.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-11 09:26:00
|
|
Mayito |
Är detta intressant? Jo, det är det. På hennes stjärt hittades BLÅMÄRKEN bevis i målet i form av ordet S - E - X. Och dessa blåmärken kom inte från denna kväll av dessa killar. Hajar ni? Är det någon som är förvånad över att denna tjej förr eller senare hamnar på en polisstation?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-11 09:27:00
|
|
Mayito |
Det här fallet är verkligen ett slag i ansiktet på att Roksfeminister, Sourzefeminister och mediefeminister och andra anhängare som vill hävda att kvinna absolut inte gör vissa saker. Det här fallet motbevisar detta med all önsvärd tydlighet. Synd för er, folks.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-11 09:29:00
|
|
Mayito |
Men bara för att en tjej ställt upp på förnedringssex tio gånger tidigare ska det väl inte vara fritt fram att våldta henne? Naturligtvis inte. Men detta fall handlar inte om detta. Grejen är att om man jämför denna gång med tidigare gånger är det omöjligt att skilja det åt. Den här fallet borde mer ses som en läxa både till tjejen och killarna. Ska man S&M-a jag har noll erfarenhet måste man veta vad man sysslar med och hålla sig spik nykter, typ.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-11 09:32:00
|
|
Mayito |
Och som tjej har man 100 procent ansvar att säga ifrån oerhört tydligt. I denna situation är kravet på henne tusen gånger högre än i normalfallet på grund av parternas gemensamma historia. Dessutom är det motbjudande att tjejens allmänna agerande hon är riktigt konstig inte tas med i debatten. Den här tjejen kan vara en fara för andra människor och ska absolut inte anställas för att passa barn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-11 09:33:00
|
|
Mayito |
Tingsrättens friande dom var självklar, kära Emma. Det är åtalet mot killarna som är den stora skandalen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-11 11:04:00
|
|
Viveca |
Det är ett konstigt beteende ifrån alla parter i sådana fall..Vad hade de andra parterna för yrken....hjälp,hjälp!..Dem är alla känslomässigt avstängda och vill ha makt i en patetisk allt för tråkig värld.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-05-11 18:42:00
|
|
emmituss |
Att överhuvudtaget säga att tjejen på grund av sin mentala stabilitet skulle vara mindre värd att få pröva sitt fall tycker jag är vedervärdigt av dig att säga. "Alla är lika inför lagen", inte om man är tjej med en taskig bakgrund, men däremot om man är en respekterad man med pengar. Du måste tänka större, det här är ett samhällsklimat.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-11 18:42:00
|
|
emmituss |
Ett nej är alltid ett nej och det här fallet är/kommer att bli prejudicerande, vilket innebär att man i kommande fall kan hänvisa till detta i sin bevisföring. 1 av alla våldtäktsmän blir dömda för sina brott. Mörkertalet är enormt och med uppmärksammade fall som detta tror jag inte att fler kommer att våga anmäla sina förövare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-05-11 18:49:00
|
|
CMO |
Om rätten ska ta upp ett fall beror på sannolikheten för fällande dom enligt åklagarens bedömning. Det har inget med vad offret är "värt" eller likhet inför lagen att göra.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-05-11 21:34:00
|
|
Biff |
Emmituss svar 8. Möjligt att ett nej alltid är ett nej, men om jag förstår lagen rätt begår man inte en våldtäkt om ens sexpartner endast uttalar ett "nej" eller i tysthet inte vill. Våldtäkt är således enligt lagen inte detsamma som ofrivillig sex, och tingsrätten ska följa lagen, ingenting annat. Detta sagt utan att veta något om omständigheterna i fallet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-05-12 06:33:00
|
|
Daniel Wijk |
emituss: Om detta var en kille som hade varit i samma situation som denna tjej med exakt motsatta könsförhållande hade åklagaren aldrig tagit det till domstol. Tjejjer behandlas för övrigt bättre i våra domstolar än killar enligt en rapport ganska nyligen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-05-12 10:57:00
|
|
CimEfraimsson |
Vid det här laget vet väl alla vilka dom här killarna är. Det är vidriga människor. Den här tjejen är 19 år gammal, dom är äldre och har bägge två flickvänner. Mådde fysiskt illa när jag läste om rättegången.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-05-12 17:18:00
|
|
Daniel Wijk |
Sviniga må dom vara men det går inte att bevisa att dom våldtog denna kvinna.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-05-13 11:31:00
|
|
CimEfraimsson |
Vilket betyder att det i praktiken, precis som tjejen sagt, är omöjligt att döma någon för våldtäkt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-05-14 09:59:00
|
|
Mayito |
Nej, Cim, där har du fel. Det döms män på löpande band för saker som varken du eller jag kallar övergrepp. Däremot är det korrekt att DENNA tjej kommer att ENORMT svårt att få en enda kille fälld. Det är ju fullständigt logiskt med tanke på det SÄTT hon utövar sin sexualitet på. Cim, identifierar du dig med denna tjej?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-05-14 12:45:00
|
|
CimEfraimsson |
Ja, det gör jag, Hon sa nej, dom fortsatte. Jag sa nej, killen som våldtog mig fortsatte. Det är våldtäkt och kommer aldrig vara något annat än våldtäkt.
|
| |