Staten våldtar 19-åringar

Den här tråden diskuterar artikeln Staten våldtar 19-åringar.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-10 19:58:00
susanna s
Vad menar du egentligen. En händelse har hänt de inblandade parterna har olika versioner, en domstol har funnits att det inte går att bevisa uppsåt hos männen. Jag vill åtminstone inte att ansvarslösa tjejjer ska kunna ha ångervecka när det gåller sex.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-10 22:26:00
Nicki
Det jag tycker var anmärkningsvärt är att de läste jag nånstans i domen kom fram till att kvinnan blivit utnyttjad, men att männen kanske inte förstod att hon inte ville... Så i förlängningen kan det leda till att om advokater kan bevisa att mannen är tillräckligt korkad så går han fri, på samma sätt som psyksjuka går fria/får vård? Mycket udda...
Inlägg #3: Postat: 2007-05-11 09:21:00
Mayito
Så var vi där igen. Suck. Är det ingen som reagerar att tingsrätten var ENIG i sitt frikännande? Alltså, återigen ett fall där tjejen har 100 procent fel. I stort sett har tjejen och killarna samam historia - det som skiljer sig är om det var frivilligt eller inte. Ofattbart att detta fall gick till åtal men det är som vanligt i sexmål.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-11 12:26:00
Marcus
Och ni "provokatörer" våldtar oss män, unga män och pojkar, ständigt ständigt ständigt genom att ständigt ge oss varje en av oss skulden för all ondska i världen bara för att vi råkades födas till just man! Vill du sedan att vi skall stå på din sida? Tror inte det.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-11 15:57:00
Thomas L. Aabo
Har du kollat upp vilka det är som våldtar? staten och medierna mörkar det
Tips, kolla in senaste 25 årens våldtäktsstatistik
Inlägg #6: Postat: 2007-05-13 18:10:00
Adryan
Och vad har du för förslag på åtgärder?
Inlägg #7: Postat: 2007-05-15 09:04:00
CimEfraimsson
Ett scenario - Tjejen och killen har druckit mycket alkohol. I missionärsställningen trycker killen ner tjejens armar och kropp med hela sin tyngd, tjejen är full, men säger kontinuerligt nej medans hon gråter förtvivlat. När killen stöter in i "fel" hål, skriker hon rätt ut, och först då vaknar han ur sin dvala och slutar. Våldtäkt?
Inlägg #8: Postat: 2007-05-15 09:41:00
Nähädu
Nu har jag inte hunnit läsa domen ännu. Men en tanke som slår mig är att detta är ännu ett fall där åklagaren var för kåt på att åtala för våldtäkt istället för sexuellt ofredande. misshandel eller annat? Åtalar man någon för våldtäkt så måste ju rätten döma efter det åtalet. Ett känt problem med rättsväsendet är ju inkompententa åklagare. Någon mer juridiskt insatt som kan fylla i, kanske?
Inlägg #9: Postat: 2008-01-16 01:18:00
Marcus
Du provocerar ingen..faständ du kalla dig provokatör du upprepar bara vad många andra har sagt, din artikel är inte ny på något sätt.
Laddar...