|
Inlägg #21: Postat: 2007-05-10 00:46:00
|
|
Mats TCM |
20 Nej, jag menar den/de på ett uppenbart sätt kan leda i bevis? IPPC kan det i stora drag. Men min fråga kvarstår: Kan du ge mig någon referens som motsäger IPPC och som gått igenom lika systematiskt klimatfrågan? Bästa hälsningar Mats TCM
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-05-10 01:00:00
|
|
Svanen |
Mats TCM: Jag rekomenderar att du läser Peter Stilbs artikel igen, samt att du ser filmen jag länkade till.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-05-10 01:57:00
|
|
Svanen |
Mats TCM: Du läste aldrig Peter Stilbs artikel innan du kommenterade den? Jag tyckte det blev flummiga kommentarer om din felstavade IPPC heter IPCC helt i onödan. Peter Stilbs förklarade vad IPCC va för något, samt filmen jag länka till gjorde likaså.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-05-10 02:23:00
|
|
Mats TCM |
23 Jag känner till Peter Stilbs. Argumenten har framförts flera gånger förut. Mycket av det han skriver är påfallande likt vad en naturgeograf skrev för några år sedan och som är från Tyskland. Så det här är inga nyheter det han skriver. Gammal skåpmat!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-05-10 02:45:00
|
|
Mats TCM |
23 Redan för flera år sedan när jag läste kemi för första gången på uni så hörde jag samma typ av argument. Han levererar inga nyheter. Jag vet själv professorer på KTH som inte alls håller med!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-05-10 02:56:00
|
|
Mats TCM |
25 Jag har själv läst Per Welanders inlägg i klimatfrågan. Han är fysiker på KTH. Stilbs leverar inga nyheter. Det han skriver här är identiskt med vad en naturgeograf från Tyskland skrev för flera år sedan. Inget nytt under solen alltså.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-05-10 09:36:00
|
|
towershield |
Det intressanta är att ingen bemöter klimatalarmisterna på samma sätt - det har ni redan berättat förut, inget nytt under solen. :
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-05-10 09:39:00
|
|
towershield |
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-05-10 10:10:00
|
|
Joakim Steneberg |
Visst Inga, eller vad du heter. Det är rätt att ifrågasätta, om man har något att komma med. Det gör jag själv om vissa "färdiglösta" problem.
Och problemet du tar upp har samma källa: Media! Otydliga, fega, politiskt korrekta och ofta rätt okunniga. Generellt sett.
Men de som spolar växthusteorin kan inte heller komma med motbevis, bara möjliga alternativ.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2007-05-10 10:13:00
|
|
towershield |
Nej, Joakim, det är faktiskt ALLTID rätt att ifrågasätta, även om man själv inte har lösningen. Genom att ifrågasätta förs mänskligheten framåt.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2007-05-11 00:31:00
|
|
S.Ingvar |
Koldioxidens växthuseffekt ökar inte i proportion till utsläppen och har inte den inverkan som dess förespråkare tror. Koldioxidnivån är självreglerande genom dess fysikaliska egenskaper i samverkan men naturlagar såsom termodynamiken och gravitationen. Detta kretslopp är den okända sänka som absorberar all den antropogena koldioxiden.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2007-05-11 00:37:00
|
|
Mats TCM |
31 Hej Ingvar! Jag brukar läsa vad du skriver. Det där om fotoner och Max Planck som jag läste var intressant! Mvh Mats TCM
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2007-05-11 01:05:00
|
|
S.Ingvar |
Tack Mats. Tyvärr är det svårt att med logik och fakta att nå fram till förnuftet hos trosvissa klimat-tallibaner och kreationistiska bigbang-evangelister.
Jag har hittat övertygande belägg för den CO2-sänka som jag beskrivit litet av på min hemsida. Den integritetsstarke Wibjörn Carlén instämmer i min förklaring: www.theuniphysics.info
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2007-05-11 22:18:00
|
|
Mats TCM |
Hej Ingvar! Jag har sett att Du skrivit en del om termodynamik/entropi. Kan Du komma på något exempel där det är mindre mödosamt att återställa ordning än att skapa oordning i ett och samma "system"? Sedan undrar jag om det är så att ett svart hål släpper ut elektromagnetisk strålning? Gör det det har väl Hawkings delvis fel, då han spekulerade i att de inte gör det p.g.a att gravitationen "håller fast" strålningen och således inte skulle lyda under termodynamikens lagar?
|
| |