Dödstraff för könsterrorister!

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2007-05-09 17:31:00
Sunny
Jag skriver Ingen kommentar! Det är en reaktion på läsningen.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-09 17:37:00
Adryan
Det duger inte eftersom du bara flyr undan ditt ansvar, kom med bättre förslag då eller är du en av dom som håller tyst?
Inlägg #3: Postat: 2007-05-09 18:35:00
CimEfraimsson
Adryan, nu är ju du helt medveten om hur den här artikeln skulle mottas, det verkar du tillräckligt smart för för att förstå. Med det sagt tycker jag absolut inte att det är för dumt för att kommentera. Jag är emot dödstraff, undantagslöst, det löser inte något varken för offrena, mördaren/våldtäktsmannen, politiskt och inte heller ekonomiskt. Om det är något som kan läggas under kategorin hyckleri så är det att döda någon för att den gjort illa.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-09 18:35:00
CimEfraimsson
Sen tycker jag det är omoget att be om bättre förslag, det här är ett ofantligt stort problem i rättsamhället, och utifrån mig själv tycker jag att straffen ska hårdna rejält. Jag tycker även att det ska läggas större fokus psykologiskt på våldtäktsmän.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-09 18:36:00
CimEfraimsson
Det jag menade med att det är omoget, är det att det är ett stort problem just för att det inte finns någon självklar lösning.
Inlägg #6: Postat: 2007-05-09 18:46:00
Adryan
Har du pratat med kvinnorna som drabbats av över 500 våldtäkter och fortfarande får samtal eller har förövaren utanför dörren? Hur rättfärdigar du din präktighet inför dom? Sen är mitt krav på argument inte omoget utan en vädjan till att ta frågan seriöst!
Inlägg #7: Postat: 2007-05-09 18:53:00
CimEfraimsson
Min präktighet? Nej nu jävlar. JAG tar frågan seriöst, tro mig, eftersom jag som sagt varit med om det själv. I mitt fall gick jag i samma skola som honom i två år till efter händelsen, så nog fan vet jag hur det känns. Jag behöver inte rättfärdiga ett jävla skit ska du ha klart för dig.
Inlägg #8: Postat: 2007-05-09 18:54:00
CimEfraimsson
Vad menar du med präktighet, är det präktigt att vara emot dödstraff? Jag trodde du var smart, det tar jag tillbaka omgående.
Inlägg #9: Postat: 2007-05-09 19:13:00
Adryan
tagga ner, jag upplever det som präktigt oavsett att du själv blivit våldtagen då du generasierar allt utifrån hur du vill bestraffa förövaren.
Inlägg #10: Postat: 2007-05-09 19:37:00
Daniel Wijk
Det är inte seriöst att fråga folk som blivit utsatta för ett brott hur de vill bestraffa förövaren. Människor är inte rationella varelser när dom blivit utsatta för ett brott och det är inte samhällets sak att "hämnas" brottsoffren. Rättssystemet ska vara kallsinnigt och dömma rationella dommar och försöka rehabilitera förbrytare så att de inte är lika hemska när dom kommer ut.
Inlägg #11: Postat: 2007-05-09 19:38:00
Daniel Wijk
Det har funnits samhällen som fungerar ungefär som du tänker dig. De flesta försvann iom att feodalsystemet dog ut. jag önskar gå frammåt i utvecklingen och inte bakåt.
Inlägg #12: Postat: 2007-05-09 19:44:00
Adryan
Nej, tyvärr du har fel. Våldtäkt och incest accepterades i de samhällen mycket djupare då. Jag
är, märk väl, enbart för dödstraff på könsterrorister och pedofiler som återupprepat gjort si skyldig till sådana brott. Inte på annat. Tänk om detta är utveckling och din väg en återgång?
Inlägg #13: Postat: 2007-05-09 19:54:00
Adryan
Och hur ska man göra med de "obotliga" könsterroristerna? För du blandar korten snurrigt, som vi pratar generellt om kriminalitet. Jag pratar om mäns våld mot kvinnor.
Inlägg #14: Postat: 2007-05-09 19:56:00
Mats TCM
Fråga: Skall män som våldtar andra män också då ha dödsstraff? En effekt av ditt förslag kommer troligtvis bli att en förövare efter en våldtäkt troligtvis kommer att mörda sitt offer "som tillägg" då han vet att han ändå kommer att få dödsstraff!
Inlägg #15: Postat: 2007-05-09 20:00:00
Mats TCM
Jag vet naturligtvis inte själv hur jag skulle reagera om tjejen jag sällskapar med skulle bli antastad, men jag vet inte heller hur jag skulle reagera om hon skulle bli mördad, eller misshandlad. Att vara för dödsstraff är tabu i detta land. Jag är i och för sig motståndare till dödsstraff, men jag kan ändå förstå hur artikelförfattaren resonerar. Ibland när man läser om alla vidriga våldtäkter så kan man ibland hamna i tankebanor som kretsar kring dödsstraff.
Inlägg #16: Postat: 2007-05-09 20:02:00
Mats TCM
Jag skall erkänna för er gott folk att i mina mörkaste stunder har jag varit för dödsstraff. I mina mörkaste stunder har jag önskat att Stalin kunde göra rent hus med de grovt kriminella. Men när jag fått sansa mig lite inser jag hur galet jag tänkte!
Inlägg #17: Postat: 2007-05-09 20:13:00
Adryan
Ja, givetvis ska män som systematiskt våldtar andra män och pojkar få dödstraff.
Inlägg #18: Postat: 2007-05-09 20:19:00
Mats TCM
17 Bra, då är du konsekvent i alla fall! Jag tror personligen att ens inställning till straffsatserna i samhället delvis kan kopplas till hur s.a.s nära man står offret. Min första spontana reaktion när Anna Lind blev mördad var att mördaren skulle ha dödsstraff, men när en utrikesminister i ett fjärran land blir mördad så tänker man inte å det sättet.
Inlägg #19: Postat: 2007-05-09 20:19:00
Adryan
Gott folk jag skall även erkänna att jag i mina mörkaste stunder varit mot dödsstraff. Men när jag fått sansa mig lite har jag insett hur galet jag tänkt!
Inlägg #20: Postat: 2007-05-09 20:23:00
Mats TCM
När jag läser i tidningen när någon blir mördad i Boden så tänker jag, livstidsfängelse, men om min tjej skulle bli mördad på öppen gata i Stockholm eller någon av mina andra anhörig så kanske, kanske man skulle åberopa dödsstraff för förövaren. Jag är emot dödsstraff, men kan inte svära på hur jag skulle reagera i en sådan situation. Det är lätt att alltid ta avstånd från dödsstraff så länge någon annan drabbas!
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...