Inlägg #1: Postat: 2007-05-05 10:30:00
|
Joakim Steneberg |
Skall man tas på allvar i angelägna frågor med vissa problem så kan det vara ide att skippa generaliseringarna. eller köra satir fullt ut.
Både hunden och cykeln är här för att stanna. dvs springa och köras, trots missbruk samt förvisso folks och myndigheters slapphet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-05 18:47:00
|
Sunny |
Joakim: Fast hunden varit vår kompanjon i årtusenden så är ju cykeln en väldigt ny grej?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-05 19:45:00
|
Joakim Steneberg |
Sunny, visst är det så! Cykeln och än mer andra fordon, med motor ersatte väl till viss del hästen.
Men hunden kan vi väl knappast ersätta ändå? Vad skulle det vara med?
Visst, för de som inte gillar hundar skulle det säkert inte vara något problem. Jag har lärt mig leva utan tobak t.ex., det går rätt bra. Inget enskilt är egentligen oersättligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-05 23:14:00
|
Sunny |
Joakim: För mig skulle livet inte kännas fullvärdigt utan hund.
Det beror utan tvekan på min bakgrund. Alla de år jag bara hade hundar att leka med o prata med under barndommen.Samt mina långa värk o ångestnätter. Jag kan inte begära att mina gubbar ska orka sitta uppe med mig numera.
Men för de flesta är det nóg ett något enklare val? När min Barry dog skrev faktiskt både min hjärtläkare o min psykiater samma sak på resceptblock: Köp en ny hund.Men det var redan gjort.
|
|