Studentmössa, jaha och?

Inlägg #1: Postat: 2007-05-02 13:53:00
CimEfraimsson
Jag har nästan alltid hamnat på rätt sida, men när man sitter i ett klassrum med en lärare man vet inte gillar en, då sänks ambitionsnivån ganska rejält. Om inte för att man är ledsen, så för att man är förbannad och agerar efter sina omogna principer. Lärarna betyder ALLT när man pluggar på gymnasienivå. Det är sorgligt att det finns så extremt många obehöriga, som dessutom kan gå från vikare till rektor på mindre än ett år. Det är som att spotta på eleverna.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-02 13:57:00
CimEfraimsson
Vidare kan man dra det vanliga skitsnacket med att "språket utvecklas", men det är sant att många ungdomar av idag pratar så att man vill skära öronen av sig. Jag höll på att svimma när jag gick förbi H&M på Sergels torg och såg en röd poster - "Kom in till våran nya rea!". Då blir man gråtfärdig. Men gnäll inte på kolumnister, det är uppfriskande med lite svengelska och folk som inte skriver byråkratiskt/ålderdomligt. Man ska inte ta allt så jävla seriöst.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-03 09:11:00
Ramona Fransson
Det som du påpekar om "favoriserande lärare" är dessvärre inget nytt, fanns även på min tid. En idé jag fick om det problemet, vore att det fanns en/flera oberoende lärare, barnpsykolog som skulle komma en gång i månaden och ta sig tid med varje elev.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-03 09:11:00
Ramona Fransson
Fråga om de vill byta lärare t.ex. Dessa utfrågande personer skulle ha tystnadsplikt och dessutom möjligheten att uppfylla barnets behov, utan att prata med lärare eller rektor. Som sagt helt utomstående från skolans intriger. Kan det vara en bra idé?
Inlägg #5: Postat: 2007-05-03 10:26:00
Inger-Sofia
Uppiggande resonemang R, har själv tyckt till, om just detta och någon som föräldrar kan ringa/träffa utanför skolan när dom ser att något är galet för sina barn och skolpersonalen inte vill förstå eller lyssna..Det behövs stöd.även för lärare..Har stridit för barns rättigheter, till sina rättigheter att få kunskap,männsklig respekt och klara, tydliga gränser- vad skolan står för.Skolan är ju till, för att ge/förmedla kunskap.Det ansvaret åligger oss vuxna.Ha det gott du kämpe
Laddar...