Skaffa barn - lika naturligt som att födas och dö

Inlägg #1: Postat: 2001-09-11 10:08:00
Filippa
Ge upp! Skriv gärna dina egna åsikter i fråga om barn, men lägg ner att racka ner på andra som gjort/gör andra val än du. Acceptera att det finns människor som inte ser barnalstrandet som det främsta i livet. Om du dessutom hade läst Fridas texter ordentligt, och inte bara skummat igenom den hade du läst att hon valt att inte skaffa barn NU, men att hon inte vet hur hon kommer se på det i framtiden.

/Filippa - vill ha bar
Inlägg #2: Postat: 2001-09-11 10:13:00
suz
håller med,,,
det är ofta en mognadsprocess, som naturligt säjer nej till barn men man byter senare åsikt, gäller inte alla, men så gott som,,
själv kunde jag ha haft ett fotbollslag om jag hade hittat en man som oxå ville ha barn, men det gjorde jag inte,,
Inlägg #3: Postat: 2001-09-11 11:08:00
Jesper N
Socalstyrelsen och Jonas Hållén rekommenderar: 6-8 skivor bröd per dag och 2,4 barn per liv, annars kommer du att bli olycklig och belasta vår fina sjukvård.
Kan inta alla hobbysocialstyrelser ge fan i att tala om för oss som inte fattar bättre hur vi skall leva våra liv för att bli lyckliga?
Inlägg #4: Postat: 2001-09-11 11:37:00
Leon Lindberg
många killar skiter ned sig av rädsla när de inser att det enda de inte kan kontrollera är barnafödandet. därför slåss de med klor och taskig retorik mot de som kontrollerar det hela.
Inlägg #5: Postat: 2001-09-11 11:40:00
Frank
Förutom att jag ogillar att man använder "naturlighet" som slutgiltigt argument så var det här både välskrivet och relevant.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-11 12:38:00
nihilisten
tala om egocentrerad.
när idioter som du tvunget ska ha barn är det väl inte konstigt att samhället ser ut som det gör.
journalistik bör ju sträva mot att vara objektiv.
din artikel är äckligt subjektiv.
naturligt är det även att välja bort barnafödande...de som inte kan få barn är onaturliga?
Inlägg #7: Postat: 2001-09-11 14:22:00
Frank
Ibland undrar jag om Sourze är den upp- och nedvända världen. Här är det ju närmast en regel att sansade, genomarbetade och relevanta texter får en massa skit, medan meningslöst köksbordsfilosoferande och pubertala slagordsalster tycks få allas gillande.
Inlägg #8: Postat: 2001-09-12 17:49:00
Teres
Tänka sig. Jag, 30 år och kvinna vill inte ha barn. Jag som är äldre än de 22-åringar som enligt Jonas Hållén inte räknas borde ju vara klokare. Min bioligiska klocka borde ringa som sjutton vid det här laget. Istället är det så att jag vid 30 precis har kommit på att jag inte vill ha barn, medan jag däremot vid 22 absolut ville få barn någon gång i livet.
Inlägg #9: Postat: 2001-09-14 01:13:00
Carola
Naturligt att "skaffa" barn! För vem då? Kan man välja? Jag kan inte få barn! Hur naturlig är jag då? Hoppas du läst min debatt. Tänk lite på andra innan du skriver något. Alla kan inte vara "naturliga" och skaffa barn. Tyvärr, livet är sådant. Dina ord gör mig ledsen!
Laddar...