Fylle-Roffes dagbok

Inlägg #1: Postat: 2007-04-23 23:56:00
Rogntudju
Blev du utelåst?
Inlägg #2: Postat: 2007-04-24 00:12:00
Sunny
Nej: Jag var så deppig att jag lagt mig att somna in.Händer vrkligen inte ofta men ibland är jag helt slut. Hade inte helt bestämt mig när någon rasslade o puttade på mig bakifrån.
-Helevet heller: rånad nu ,tänkte jag ock snodde runt o skrämde nästan slag på den stora fältharen som stirrade på mig! Jag tog det som ett tecken: fel tajming o knallde hem blåfrusen. Man kan inte komma ut utan världens bråk hemma med ytterjacka: Hundarna.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-24 02:19:00
Janne B
Tänka sig att en fälthare putta undan Sunny från sin lega, så hon måste gå till sitt hem och få värme och omtanke där.Tack så mycket haren och må du leva länge till Sunny Skrivare.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-24 07:23:00
Rogntudju
Sunny: "Somna in"... oj. Starka ord där, utifrån min tolkning. Så ett skepp kommer lastat... med en massa kramar!
Roffe skulle ha sagt: "Pst... örrö! Hur ere va? De e kallt på backen. Upp mere nu å låna min benk å mina tiningar dä borta. Ja skulle endå upp å fixa lite i skenet från gatlyktan..."
För övrigt: Berätta lite om det där, Sunny. Du skulle bara veta vad jag har i "bagaget".
Inlägg #5: Postat: 2007-04-24 09:01:00
Janne B
Jag bodde några år på Öland.
Alvaret är en alldeles speciell upplevelse. Kontrasten mellan kargheten vid torka och explosionen av växtlighet efter ett regn fallit är helt enorm. En dag då jag gick över Alvaret träffa jag på en man som hade lagt sig och sträckt ut sig som om han var korsfäst.Jag fråga vad han hade för sig, om han räknade fåglar eller så. Nej han väntade på döden. Om han bara ansträngde sig tillräckligt mycket så skulle hjärtat stanna.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-24 09:06:00
Janne B
Men om du dör blir ju kroppen liggande här sa jag. Det är ju inte så trevligt. Då började han tala om astralkroppar och att han efter döden skulle "strålas iväg" någon annanstans. Jaha sa jag. Så jag gick bort och satte mig mot en stenmur och måste ha somnat till i den sköna värmen och fågelsången. När jag vaknade till var mannen borta. Så han hade nog haft rätt.
Inlägg #7: Postat: 2007-04-24 22:45:00
Sunny
Pojkar: I bland blir döslängtan så otroligt stark! men det var värre när jag var ung. Det avtar enormt i medelåldern. O nu vill jag ju överleva gubbarna så att de slipper svensk åldrigsvård så jag föröker lite till.Kanske hararna gillar mina skottkärror med fallfrukt på höstran?
Inlägg #8: Postat: 2007-04-24 22:51:00
Sunny
Jag hade inte bestämt mig : låg o höll burken i handen när haren kom.
Deppar jag hemma i trädgården ensam i trappan händer det att råttan Ibsen sticker ut sitt huvud o plirar på mig.Han har fått mat av mig i vinter men jag vill inte lära honom att lita på människor så jag brukar schasa bort honom.Tråkigt nog: råttor är sociala o smarta.
Laddar...