|
Inlägg #1: Postat: 2007-04-21 12:27:00
|
|
Janne B |
CVB / Under rättegången sa svenskarna att de inte kände till något fotoförbud. De såg inga förbudsskyltar. Visste inte att de var nära ett hett militärt område. Deras lokala arbetagivar medgav vid rättegången att han inte gett dem någon information alls om dessa viktiga saker....// Detta har jag läst om i flera media...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-04-21 12:42:00
|
|
cvb |
Käre Janne du borde veta att inte känna till en lag är inget försvar i något land för då skulle alla slippa undan. Det är olyckligt att de inte informerades men varje gång du sätter din fot i ett land antas du känna till landets lagar. Det är ditt ansvar inte din arbetsgivarens.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-04-21 14:27:00
|
|
Janne B |
Svar2/ Bäste cvb. Det är precis som du säger och det jar jag vetat i alla tider. Fråga är om ett par unga byggnadsarbetare vetat detta. Jag har haft tonårsbarn som rest jorden runt vilket gjort mig mycket nervös av detta skäl. Jag har beskrivit fängelsesystem mm i Afrika innan de åkt i väg./ Eftersom arbetarna straff avkortades från tre år till ett år så kan man ana att myndigheterna tog viss hänsyn till detta" Eller var allt bara ett politiskt spel?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-04-21 14:43:00
|
|
Joakim Steneberg |
Tänk då när man reser genom USA och skall hålla koll på alla de olika delstatliga vapenlagarna! För att bara ta ett aktuellt exempel.
Då kanske det kan bli anledning att surna till på USA. Bäst resa vapenlös skulle jag tro...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-04-21 14:57:00
|
|
Janne B |
Svar 4/ Ja så sannerligen. Det finns ju också mkt skarpa lagar om att man inte får föra folk över statsgränserna, som liftare t.ex. Visar det sig att en liftare är efterlyst, är på rymmen från ett akut brott osv. så kan en bilförare få långa straff. De lagarna är säkert riktiga men de kan slå hårt...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-04-21 15:22:00
|
|
Joakim Steneberg |
F.ö så skall man nog akta sig särskilt för amerkansk fångvård, i Abu Graib, Guantanamo eller vilket privatägda en del som helst.
Enligt Aaron Kipnis, amerikansk mansforsakre, så sker de flesta våldtäkter i USA mot män i fängelse. även skildrat i en del filmer. Och vem bryr sig? Kriminella hatade och föraktade män? I USA eller annorstädes? Att en del sedan förvandlas till värre monster tänker man nog inte heller på.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-04-21 15:40:00
|
|
Joakim Steneberg |
Men inlägg som det här kanske anses falla inom ramen för USA-hat?Fast skriver man den här typen av återkommande artiklar så får kan man räkna med motkommentarer
som ett brev på posten.
|
| |