Logiskt att hata USA?

Inlägg #1: Postat: 2007-04-20 20:25:00
Janne B
Jag har i dag suttit på Biblioteket i Herrljunga och bläddrat i Falköpings Tidning, som hade detta i 3-4 nummer. Mycken glädje och fina bilder...
Inlägg #2: Postat: 2007-04-20 23:33:00
vox dei
"Svaret är förstås den gamla USA-hatar logiken" Jag tror att du har fel. Jag tror snarare att det handlar om att det känns meningslöst att protestera mot en diktatur som Iran som ju ändå inte kommer att bry sig om sådana demokratiska uttryck. Det demokratiska USA, däremot, kan faktiskt påverkas av folklig opinion.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-21 01:27:00
cvb
USA är en demokrati och därför förväntar man sig att de ska agera därefter. Iran vet jag inte ifall det är en demokrati men vi har inte lika höga förväntningar på de. Sen hade ju svenskarna erkänt att de begått "brottet" att fota där de inte skulle så jag förstår inte varför det skulle bli en uppståndelse.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-21 16:24:00
Unto S
Någon som kommer ihåg den där australiensiska fredsforskaren från Sipri i Stockholm som var på semesterresa på Gotland? Han åkte fast för att av ”misstag” fotograferat svenska radaranläggningar som är riktade mot Ryssland. Han fick inget fängelsestraff men utvisades från Sverige utan möjligheter att återvända.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-25 07:38:00
Per W
Skitsnack! Mehdi Ghezali behandlades som en brottsling av media och allmänhet när han kom hem. Han utsattes även för tortyr på Guantanamo.
Iran-svenskarna behandlades som hjältar och hade tydligen behandlats väl. vem vet i vilket syfte de var i Iran, men ingen har ifrågasatt
Inlägg #6: Postat: 2007-04-25 19:07:00
Unto S
Ett Amnesty-meddelande idag: ”Han fördes till Guantánamo som 15-åring - nu ska han åtalas. På onsdagen kom beskedet att den kanadensiske medborgaren, 20-årige Omar Khadr, ska ställas inför rätta i en militärdomstol på Guantánamo. Omar Khadr greps av den amerikanska militären i Afghanistan år 2002, han var då endast 15 år gammal.” Dessa satans fascister och då menar jag USA. Demokrati? Ah, fy fan! forts
Laddar...