SVT:s granskning öppnar våra ögon

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-04-14 14:54:00
Inger-Sofia
19:.du har rätt .20.du har en väldigt unik,fin altflöjt...med vackra toner i...
Inlägg #22: Postat: 2007-04-14 15:47:00
Leif-Arne
18 Jag menar ingalunda att det är fel med metaforer. Däremot behöver man konkretisera och precisera ibland för att förydliga vad man menar. Den trappan du skriver om som behövs, än mer intressant blir ditt resonemang om du ger förslag på konkreta åtgärder.
Inlägg #23: Postat: 2007-04-14 15:52:00
Leif-Arne
Ta begrepp som är så allmängiltiga att de till slut bli floskler. "Jämlikhet" t.ex. Inget fel på "jämlikhet" i sig, haken är att där knappast finns någon som föräktar dess antites "ojälmikhet". Alla är för jämlikhet, men lägger formodligen in olika konkresioner. Altså blir begreppet i praktiken obrukbart utan kompletteringar.
Inlägg #24: Postat: 2007-04-14 17:11:00
Janne B
23 Leif-Arne/ Så är det. Vi vill inte skriva självklarheter, floskler etc. Vi söker att säga något nytt och friskt.Jag lyckas sällan med det men blir så glad de gånger jag lyckas...
Inlägg #25: Postat: 2007-04-14 17:15:00
Janne B
Jag har precis postat ett rätt ilsket inlägg emot minister Borgs uttalanden i dag.
Inlägg #26: Postat: 2007-04-14 23:28:00
Sunny
15 Språk är spännade o väldigt kul!
Inlägg #27: Postat: 2007-04-15 06:37:00
Inger-Sofia
god morgon..floskler???Når T.e.xbla,många ålderspensionärer,det många andra har i fickpengar- är deras pension.Många har inte råd att gå till tandl.medicin,skaffa glasögon,bra mat.osv det är dyrt med bostäder.Vi behöver uppgradera efter dagens mått pensionen.för alla som måste leva med forntidens ekonomi i dagens samhälle.trapmöjligheten att förändra sin situation,Dom har slitit nog -för att dra sitt strå till stacken till den välfärd där vi fått sätta oss till dukade bord och ta för oss.
Inlägg #28: Postat: 2007-04-15 07:07:00
Inger-Sofia
..så därför undrar jag vad du menar..när du skriver -att vi får dom politiker vi förtjänar?????????
Inlägg #29: Postat: 2007-04-15 12:24:00
Leif-Arne
27 Just detta är vad jag menade med konkresion. Meningen var inte trampa nåon på fötterna, men mera påvisa att vissa begrepp blir så allmängiltiga att de till slut börjar sakna betydelse. Lite som politiska slagord. Som "bättre skola" ok, men går motståndarna då till val på "sämre skola" Knappast.
Inlägg #30: Postat: 2007-04-15 12:26:00
Leif-Arne
28 Vi har de politiker vi förtjänar eftersom de som sitter är de enda som bemödat sig kandidera, vill vi ha bättre måste vi försöka göra det bättre själva.
Inlägg #31: Postat: 2007-04-15 13:10:00
Inger-Sofia
Hej.Om du menar mig-så har du inte trampat mig på tårna.Vi har olika sätt att förmedla oss på/ uppfatta varandra-det vi skriver/talar om.Vi kan inte vara alla till lags/förstå oss på alla- här heller.Sen skadar det ju inte att rannsaka sig själv,då och då.FAST det är ju en utmaning i sig,att komma underfund med vad någon annan menar som inte uttrycker sig på samma sätt ,som en själv..Må väl
Inlägg #32: Postat: 2007-04-16 06:17:00
Inger-Sofia
God morgon-Alla.Det här är berättelsen om 4 pers.Alla,Någon,Vemsomhelst och ingen.Det fanns ett viktigt jobb,som behövde göras och Alla var säker på att Någon skulle göra det.Vemsomhelst kunde ha gjort det,men Ingen gjorde det.Någon blev arg eftersom det var Allas jobb.Alla trodde att Vemsomhelst kunde göra det,men Ingen insåg att Alla inte skulle göra det.Det hela slutade med att Alla skyllde på Någon när Ingen gjorde det Vemsomhelst skulle kunna ha gjortokänd källa hittat i tidning
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...