Inlägg #1: Postat: 2007-04-12 15:53:00
|
Garlic |
Läs mer om mordhotet på Rosie ODonnell HÄR
Läs mer om Rosie ODonnells uttalanden HÄR
Läs mer om Bill OReillys uttalanden HÄR
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-04-12 15:54:00
|
Garlic |
Läs mer om Charlie Sheens uttalanden HÄR
Läs mer om Loose Change HÄR
Läs mer om Mark Cuban HÄR
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-04-12 15:54:00
|
Garlic |
Läs mer om Paul Wolfowitz HÄR
Läs mer om Bilderberggruppen HÄR
Läs mer om Rebuildning Americas Defenses HÄR
Läs mer om Wolfowitz möte med Bildergruppen HÄR
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-04-12 18:02:00
|
Henrikk |
1,2,3 Det där är ett himla töntigt sätt att "argumentera", Garlic. Vill bara klargöra det. Det är faktiskt ett skitsätt och jag bryr mig ivarjefall inte. Var är dina egna tankar? Ska man utgå från att du håller med och har funderat över allt som står under dina tio länkar, vänt och vridit på det? Är det verkligen så jäkla troligt egentligen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-04-12 18:02:00
|
Henrikk |
Kanske är det bara jag som reagerar häftigt, men det sticker i ögonen precis på samma sätt som reklam som smetas på en var man än går gör. Som i att ingen människa egentligen står ensam bakom budskapet, ingen går att angripa personligen. Det blir omänskligt, förvirrande och uttröttande för alla stackare som tragglar sig igenom materialet i god tro. Ofta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-04-12 18:02:00
|
Henrikk |
På precis samma sätt har jag märkt att cannabis-förespråkare diskuterar. Man får en himla massa länkar och tips på filmer och så vidare som man ska se, för man anses vara oförmögen att göra objektiva analyser annars. Man tros vara lurad av propaganda, och den almänna användningen av sprit istället för cannabis som berusningsmedel bidrar säkert till det missriktade föraktet.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-04-12 18:03:00
|
Henrikk |
Personligen, om jag varit aktiv i ett samtal, skulle jag känt mig oehört förolämpad av att bli bemött på ett sånt sätt. Särskilt om jag själv lagt ner kraft på att leta fram egna erfarenheter ur mitt eget liv, reflekterat en stund, och sedan delat med mig av det. Detta har ingent med Per att göra förresten. Bara en spontanreaktion utan några egentliga referenser av dig, debatten som pågått eller något annat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-04-12 18:13:00
|
Garlic |
Henrikk, måste nog ge dig rätt här. Jag klistrade in länkarna i vredesmod efter att under en längre tid argumenterat med flera stycken som så oförtrutet förlöjligar alla som kommer med kritik mot den vedertagna förklaringen av 11 september. Deras ton gjorde mig irriterad och jag kände ett tvång att "låta andra tala" med sina formuleringar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-04-12 18:15:00
|
Garlic |
Henrikk, men jag håller med dig att det är ett fattigt sätt debattera på när man klistrar in andras idéer. Ska tänka på det i framtiden och försöka föregå med gott exempel
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-04-12 18:50:00
|
Inger-Sofia |
Hej garlic..inte Bara fattigt- ibland är det faktiskt bra att få ta del av olika information,andras ideer,sen tog du väl i liiiite...jag kan förstå din frustration,om du inte känner dig bemött på ett vettigt sätt ,utan som du upplever förlöjligad.Sen vill jag ge dig en eloge...för att du tar till dig genom självransakan kritik- bangar inte ur- utan står för det och berättar varför-hur du tänkt och kännt.Det tycker jag är strongt. kram
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-04-12 19:36:00
|
Henrikk |
8,9 Då förstår jag bättre, och skönt att du inte tog illa upp. Jag skrev givetvis också i ett slags vredesmod då jag vid ett annat tillfälle säkret inte hade skrivit något alls. Så fungerar det ju med sinnesstämningar, och hade ingen sett till att få utlopp för dem på ett eller annat sätt hade det ju inte funnits något debattbränlse överhuvudtaget, eller hur! :
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-04-12 20:07:00
|
Garlic |
Inger-Sofia och Henrikk - Tack!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-04-13 00:48:00
|
Fabian Lot |
Per W, även ett alko kan hitta ett korn ibland. Lägg av med personangreppen, de leder ingen vart! Och vad gäller "the big picture" politiskt, undrar jag vad terroristerna hoppades åstadkomma med sin attack på WCT. Al-qaida har bidragit till att USA för en aggressivare politik än någonsin i m-östern. Dålig idé helt enkelt?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-04-13 08:39:00
|
Per W |
Oj, vad Charlie Sheen ska bli störd av mitt "personangrepp". Han är en billig "B"-skådis som aldrig gjort sin begåvning till något kännemärke.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-04-13 08:40:00
|
Per W |
13: USA agerade precis som Al-qaida ville.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-04-13 09:11:00
|
peter_ |
15. Minst sagt. De måste ha jublat och skjutit långa skottsalvor i luften när George Bush dessutom talade om korståg strax efter.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-04-13 10:24:00
|
SpiderJerusalem |
Varför är det per automatik bättre att okritiskt svälja allt 911truthrörelsen publicerar? Det är ju vad ni förespråkar. I och med att ingen tycks ha praktiserat källkritik på påståenden som exvis "pull it", missiler, överlevande kapare, etc?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-04-13 10:25:00
|
SpiderJerusalem |
Det enda jag ser är nämligen en skock får som går i FOXNewsledbandet, och en annan som går i infowars/Jones/Averys koppel. Båda delar lika illa, eftersom det är symptomatiskt med att INTE tänka själv utan enbart svälja de "fakta" man får sig serverade.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-04-13 10:29:00
|
SpiderJerusalem |
med de termer och uttryck som är populära inom trooferrörelsen- "vakna upp", "får", "vi som söker sanningen", osv, börjar det hela låta mer som Livets Ord än som folk som bedriver "undersökande journalistik". Komplett med ledarna som håvar in pengar Jones, Avery & co:, etc. Jag bara undrar vilken av trosriktningarna som efter 911truths splittring kommer att segra: starwars laser beam-teorin Fetzer/Wood eller thermite S Jones?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-04-13 10:35:00
|
Garlic |
Spider, jag skickade ett mail till Fetzer härom veckan och fråga om det måste vara endast EN förklaring. Kunde det inte vara en kombination av BÅDE thermate OCH någonform av högenergi? Och han svarade ABSOLUTELY. Jag anser att den s k konflikten mellan Jones & Fetzer anvädns emot Truth-rörelsen, av just som som dig
|
|