SVT:s granskning öppnar våra ögon

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-04-11 19:15:00
steno
Visst var den obligatoriska socialpraktiken viktig. Både det år man gjorde innan man sökte och den som ingick i utbildningen. Jag var26 på den första på en barnavårdsnämnd. Hade bara 2 år på fhsk. Fick ett berg av utredningar första dan med ett minimum av handledning. Efter 1 timme blev jag inkallad till chefen. Fosterbarnsinspektören som dessutom hade hand om dagmammor, sommarbarnmm råkat ut för bilolycka forts
Inlägg #22: Postat: 2007-04-11 19:22:00
steno
Jag hade inget val, måste ha bra betyg från praktiken. Jag klarade av praktiken och fick 1000:- i gratifikation när jag slutade men insikterna jag gjorde där gjorde att jag beslutade mig för att aldrig jobba i kommunens socialtjänst efter utbildningen. Fullt med outbildad personal, det trodde jag var åtgärdat efter 35 år. Går man en socionomutbildning och utbildar sig till ett besvärligt jobb i socialvården får man förutsätta att man arbetar seriöst.
Inlägg #23: Postat: 2007-04-11 19:29:00
Elina
Ibland undrade jag varför vissa elever var på socialhögskolan. Knappt någon ville arbeta på en byrå. Kurator var populärt men de jobben är ju få. Kanske ville vissa tala om för folk hur de ska leva sina liv? Och det funkar ju aldrig.
PS. Älskade jobbet på byrån! Vilka bra möjligheter för socialt arbete men det gällde att ligga i.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...