Dialogen som helar

Inlägg #1: Postat: 2007-04-08 11:18:00
Henrik F
Det finns en annan sida av det myntet också, nämligen olika tillstånd som vi kan poppa in i oavsett var vi befinner oss utvecklingen. Dessa tillstånd finns tillgängliga hela tiden, för alla, och kan aktiveras exempelvis i en dialog med en annan, då man känner in sig självden andre själva fältet av "vi" som vi sitter i, och vips så händer något. Pröva på både inre och yttre dialoger, det är verkligen bra.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-08 11:21:00
Henrik F
Ett bra lästips är Ken Wilbers teorier om just dessa tillstånd "states" och själva strukturen "stages"som är själva den egna stukturen som hela tiden utvecklas.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-08 11:45:00
Inger-Sofia
Att aktivt göra sig medveten i sina tankar, om, att förändra-ändra och skapa nya tankebanor...går man då in i en aktiv dialog- i ett möte med andra..då har redan en utveckling skett..för då har man öppnat upp med sin egen nyckel..till en förändring...Ett myrsteg i taget..all nytt tar tid att integrera.. i ett redan inövat gammalt system...skall kolla boken k.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-08 16:38:00
Henrik F
Ja det är sant, jag börjar gilla det här med dialoger mer och mer. Ken Wilber har skrivit massa böcker, jag har bara läst nån enstaka men jag hänger med i hans "integral theory" utveckling tack vare internet-siter som "integral naked" mm.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-08 16:43:00
Henrik F
En bok som även finns på svenska är "A brief history of everything" och hans senaste är "integral spirituality", båda är kanon.
Här finns ett litet klipp från youtube också:
Länk: youtube.com
Ha det bra och god fortsättning
/Henrik
Inlägg #6: Postat: 2007-04-08 20:40:00
Inger-Sofia
Tack för tips och länk..får jag bjuda dig på sik..nyfångad.Grannen ringde på,och gav mig 3 stora, fina fiskar..som jag tänker steka..det räcker till er andra med Äkta : norrländsk havsik.Varsågoda¤
Laddar...