Skräckpropaganda om miljön?

Inlägg #1: Postat: 2007-04-05 14:07:00
CMO
Klimatpaniken är redan en storindustri.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-05 14:12:00
Janne B
Jaha, vad kan man i genomsnitt tjäna på en månad genom att gå in i denna industri? Jag har himla ont om pengar. Hur ska jag bära mig åt. Al Gore tjänar storkovan det förstår jag. Sannolikt 10 till som gett ut lyckade böcker eller filmer. Men de flesta som tågar efter gatorna med plakat och säger att de är rädda om barn och barnbarn! Vad tjänar de på ett ungefär i den industrin.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-05 14:16:00
Janne B
Per W, förnuftiga människa. " stor risk att vi satsar enorma resurser på fel åtgärder." Ja den risken är stor om vi inte kan komma överens om vad vi ser med egna andras sinnen. MEN vad anser du vore lämpliga åtgärder det närmaste året med de fakta som Du accepterat. Som jag uppfattat det så accepterar du en del larmsignaler, men inte alla. Vad vill du göra nu med din kunskap och erfarenhet?
Inlägg #4: Postat: 2007-04-05 16:44:00
CMO
USAs regering lägger ut tiotals miljarder på forskning i ämnet årligen, därtill kommer FNs och EUs aktiviteter. Ju mer panik ju mer forskningspengar. Media av alla slag tjänar storkovan på att skrämma upp folk som inte förstår hur vetenskap och hur klimatologiska modeller fungerar.
Laddar...