Skräckpropaganda om miljön?

Inlägg #1: Postat: 2007-04-05 00:16:00
Karin Holmberg
Läget är så akut, så det enda som gäller nu, är att bygga ut kärnkraften omedelbart.
DETTA med hänsyn till tillväxtländer och den globala utvecklingen jag vet inte om det var det, du var inne och tassade på??.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-05 00:17:00
Karin Holmberg
Läs DN Debatt 16/3 Länk: dn.se
"Bygg ut kärnkraften för miljöns skull"

Ta hand om kärnavfallet är faktiskt sekundärt, så akuta är problemen med växthuseffekten!!
Inlägg #3: Postat: 2007-04-05 00:30:00
Karin Holmberg
Däremot är det ju löjligt att vi i Sverige lever i vår lilla ankdam här, och tror att det räcker med att vi drar ned på energiförbrukningen och tror att det ska räcka för att påverka hela det globala perspektivet.
Som forskarna Knut H Alfsen
Gunnar S Eskeland säger så "räcker inte det".
Inlägg #4: Postat: 2007-04-05 00:30:00
Karin Holmberg
Vi måste inse att tillväxtländerna inte har samma möjligheter, till att dra ner.
När ska miljörörelsen i större utsträckning börja prata om det hela, i ett globalt perspektiv??
Inlägg #5: Postat: 2007-04-05 10:23:00
Per W
2: Det är precis så vi inte ska göra! Vidta panikåtgärder, som att negligera kärnkraftens avfallsproblem och problem med uranbrytningen.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-07 18:19:00
Ramona Fransson
Tänk om det som experterna har enats om INTE är det som förändrar miljön? Tänk om det är något helt annat! VAD gör vi när vi upptäcker att det är försent, för att alla tittade åt fel håll?
Inlägg #7: Postat: 2007-04-07 18:54:00
Janne B
Trots mina begränsade utblickar över världen så anser jag att det pågår en debatt klotet runt i dessa frågor, där de kunniigaste vi har vägar olika faktorer mot varandra. Man försöker verkligen ta fram nya faktorer som kan påverka. men svårigheten är ju att veta vad som påverkar minst o mest. Hur mäter man skillnaden på vulcaner och skogsbränder mot fabriker och bilar.Det är väl där diskussion en står. FN uttalandet i veckan är väl en milstolpe!
Laddar...