Inlägg #1: Postat: 2007-04-03 21:02:00
|
Leif-Arne |
Det du skriver om GS stämmer. Men just i detta fall har hon gjort alla rätt. Vi kan beklaga oss över medias alla paradoxer och konstigheter, eller konstatera hur det fugerar och utågå i från detta. En seglare bannar inte motvind, han kryssar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-04-03 21:12:00
|
GunnarL |
1/ Visst, men när ett fartyg har kapsejsat för gott så brukar inte ens den mest inbitne seglare dra upp vraket och lansera det på nytt! Det är där jag inte förstår massmedia - varför inte negligera fanskapet? Och jag förstår inte riktigt Ditt ihärdiga försvar för denna patetiska människa. Juridiskt har hon ju all rätt att yttra sig i kraft av att hon är aktieägare, men om hon haft normala mänskliga reaktioner skulle hon ha tillbringat återstoden av sitt liv med huvudet under en filt!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-04-03 21:13:00
|
GunnarL |
f/ Eller kunde hon åtminstone dragit sig tillbaka till sin lägenhet i gamla stan eller sin lantegendom på Österlen - den gamla proletären med sitt stora engagemang för de utsatta och fattiga i världen!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-04-03 21:17:00
|
Janne B |
Alltså en persom som är fel och brukar göra det mesta fel, kan rent händelsevis också göra något formellt rätt ibland.// Jag höll på att svimma för ett tag sedan då hon dök upp i TVrutan som ngn slags talesman för IOGT. Hon skulle ha ett projekt med dem....
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-04-03 21:29:00
|
Leif-Arne |
4 Just GS borde väl rimligen ha nytta av samverkan med IOGT. Jag håller med om att GS har en meritlista som få andra, de allra flesta skulle nog emigrerat till Svalbard med en sådan. Men just detta gör att jag inte låta bli imponeras av henne, segare tant väl aldrig skådats. Hon är onekligen en fighter.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-04-03 21:29:00
|
GunnarL |
4/ Ja, det förvånar mig inte - hon gör allt för att få publicietet. Bara hon inte pissar i byxorna eller däckar mitt under projektet. Men det som förvånar mig är att hon får all denna uppmärksamhet från journalisterna - kanske är de samma andas barn?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-04-03 21:32:00
|
GunnarL |
5/ Svalbard hade väl ändå inte förtjänat detta! Jag har hört att där fortfarande finns ren och orörd natur där det väl knappast behövs en massa sopor.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-04-03 21:35:00
|
Leif-Arne |
7 Tänkte inte på det, jag föreslog en gång att Norge skulle göra Göran Persson vicekonge av Svalbard, med tiden hade det kanske blivit trångt där på isvidderna, innan de helt smälter.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-04-03 21:40:00
|
GunnarL |
8/ Där finns väl redan ett stort antal valrossar. Och en och annan sälhona också. Göran hade säkert trivts!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-04-03 21:43:00
|
Leif-Arne |
9 Tanken var att GP skulle vara del i en trade där Sverige i gengäld fick Tone Bekkestad. Desvärre var ingen från konungariket Norge beredd förespråka det bytet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-04-03 22:02:00
|
GunnarL |
10/ De är knepiga norrmännen. Tone har vi ju gratis ändå! Normalt sett är ju norrmännen galna efter valfläsk - de utmanar ju hela världen i sin jakt efter detta! Men alltså inte i fallet Göran. Men förresten, han visade ju sig inte vara så bra på valfläsk han heller.
|
|