Svartjobb på stor kedja

Inlägg #1: Postat: 2007-04-03 20:51:00
Leif-Arne
Jag vet att du är skeptisk mot oss gamlingar men hamnar du i den branshen på nytt så är det faktiskt ett stöd när situationer den du beskriver uppstår. Man är väldigt ensam annars.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-03 22:04:00
CimEfraimsson
Mm, jag förstår vad du menar. Unga vill tjäna pengar, satt och diskuterade det med två vänner häromdagen. Bägge två sa att deras mål i livet är att tjäna snuskigt mycket pengar. Punkt. Större delen av mina vänner tänker så, ffa killarna. Förstår inte vilken gen jag missat, det måste vara något jag inte ärvt. Och restaurangbranschen vet man ju är skitig, men visst fan måste det gå att göra profit och samtidigt behandla anställda bra.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-03 22:13:00
Leif-Arne
Det är helt legitimt att vilja tjäna pengar. Haken är att just detta vill de flesta arbetsgivare åxå. Där uppstår då en intressekonflikt. I mer genomreglerade branscher går det ofta någorlunda fair till. Men krogarna är ett problem. Deltog i insatser i Stocholm "Operation krogsanering" för många år sedan, initierat av Ulf A. faktiskt. Som RSO hade man rätt gå in på krogar, även utan medlemmar.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-03 22:13:00
Leif-Arne
På en del "balkanhak" var stämmningen rätt kuslig. Det fanns ett skäl till att det var vi "utombys" som fick de uppdragen.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-03 22:15:00
Leif-Arne
Desvärre är det svårt, för krogar som inte tillhör absoluta eliten, tjäna pengar utan att fula sig här och var. Konkurrensen är stenhård.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-03 23:45:00
CimEfraimsson
Jo, så är det ju. Tycker det är sorgligt med krogarna. Elitism och rasism och en champagneflaska för 800:-, jag vet inte.. Det känns som en ohållbar situation, allt har gått för långt. Men det är ju de stora krogarna som är mest skitiga..? Så har jag uppfattat det.
Inlägg #7: Postat: 2007-04-03 23:58:00
Leif-Arne
6 Med elitkrogarna menar jag snarast de som aspirerar på bildäcksstjärnor. Där tror jag nog det mesta sköts efter boken.
Laddar...