Borgerlighetens blinda fläck

Den här tråden diskuterar artikeln Borgerlighetens blinda fläck.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-05 09:38:00
Janne B
Bäste Yngve. Jag tror att du har helt rätt i en viktig fråga. Jag har inte kunnat granska varje mening men återkommer nog...
Inlägg #2: Postat: 2007-04-05 09:45:00
Janne B
Nu har jag läst ett varv till och gett dig en femma för att du ger en bra utblick världen över. Jag påstår att borgerlighetens vanliga väljare absolut inte vill ha någon utförsäljning. Det har aldrig på allvar diskuterats på något partis Riksmöte. Det är små elitgäng som driver denna fråga, som elittisten Odell i KD./ Gyllenhammar c/o England stod och propagerade för försäljning i SVT24 i går. Men LO-Vanja höll emot. Heders åt henne.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-05 23:28:00
loose change
Håller helt med, det är så galet att jag har bestämt mig att flytta alla mina besparingar från nordea till ekobanken så fort regering säljär nordea. det finns en artkel på DN som gör en intressant analys av saken: Länk: dn.se
Inlägg #4: Postat: 2007-04-06 06:10:00
Inger-Sofia
G*M yngve..det ligger tyngd i dina ord,urhuggna,utmeijslade,finputtsade under den erfarenhetsvandring du gjort i ditt liv*.Avundsjukan,ställer till mycke var än den dyker upp.Den låser hjärnans fria flöde,som rädslor och hat..så ser det ut därefter,när ofria människor styr utifrån-inifrån dessa - sina begränsningar.k.m.v.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-06 14:06:00
stigw
Tänk om staten varje år kunde avsätta en del av skatten till köp av företag istället. Med tiden skulle staten bli så rik att vi inte behövde betala någon skatt. Om nu staten är så dålig ägare kunde ju staten se till att äga små poster i många företag eller överlåta förvaltningen till någon som kan bättre.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-08 20:35:00
Stig
Statlig verksamhet i den privata sektorn förstör konkurrensen. Är det sossarnas afterkrigsprogram som spökar igen. Folk som tror att statlig verksamhet kan göras effektiv ? Nej nu får ni ge er: säljs statens affärsdrivande verk och låt marknaden ge statene skattevinster av stora mått.
Inlägg #7: Postat: 2007-11-26 17:36:00
Yngve K
GP den 26 nov.2007 Rubrik:" Majoritet emot en utförsäljning." Pär Düsing:" Vore det folkomröstning skulle sex av tio rösta nej vid en folkomröstning. Ungfär varannan under 45 år skulle rösta nej.".. "Motståndet kan bero på att har varit sån röra kring utförsäljningen."
Laddar...