Skippa a-kassan - Spara själv istället

Inlägg #1: Postat: 2007-03-29 22:14:00
AlfVerner
Regeringen består uteslutande av idioter. Nu ska man t ex ge 10 000:- till dom som har råd att köpa en "miljö"-bil?? Sen argumenterar man för slopad förmögenhetsskatt "därför att andra slopat den, vi måsta behålla kapitalet i Sverige". Det enda politiken handlar om är att skapa pedagogik kring försämringarna för samhällets svagaste grupper och mata medelklassen lite lagom.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-29 22:15:00
AlfVerner
"Vi ska skapa sådana förutsättningar att folk stimuleras till arbete" hette det i regeringsförklaringen - vad svinen menade var att man skulle gröpa ur A-kassan och tvinga folk att flytta från sina sociala sammanhang med hot om slopad A-kassa.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-29 22:18:00
AlfVerner
Nästa steg i budgetarbetet är att räkna ut vad alla arbetsoförmögna kostar och slå ihjäl dom. Detta hade skapat ännu mer välstånd i samhället och gynnat vår samhällsekonomi. Då kan vi lägga ner massor av sjukhus ochg får då en övertalighet av läkare och kan sänka deras villkor - alltså massor med dynamiska effekter som ytterligare kunde ge skatteminskningar.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-29 22:21:00
AlfVerner
1>Eller som uteliggaren sa: "Fan, jag har gått på etanol i hela mit liv, men jag har min själ inte blivit subventionerad..." Jag tror bara att ett inbördeskrig kan rätta upp begreppen och återskapa människovärdet.
Inlägg #5: Postat: 2007-03-29 22:24:00
AlfVerner
Och handen på hjärtat: Vem belastar miljön mest, Den övergödde knodden som har råd att köpa en miljöbil eller alkisen som helt går på etanol...det borde regeringens miljöfjolla Carlberg/gren fundera över.
Laddar...