Carl Bildt angrep Kuba - men glömde USA

Inlägg #1: Postat: 2007-03-29 14:57:00
Unto S
Om han nu är så engagerad för de mänskliga rättigheterna i världen, varför nämnde han inte de krigsförbrytelser som begås av ockupationstrupperna i Irak? Varför undvek han att beröra de hemliga flygningarna och CIA:s fång- och tortyrcentraler runt om i Europa?
Kuba är en rättstat som innefattar alla. I Sverige ökar förföljelse och diskriminering av invandrare och minoriteter som inte motsvarar rasistiska ideal från vikingatidens erövringståg och förtäckta etniska rensning.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-29 14:58:00
Unto S
Sveriges anförande var typiskt för den förkastade politik av konfrontation och manipulation som präglade den gamla människorättskommissionen. Det förklarar varför Sverige inte ingår i detta Råd, medan Kuba tack vare sina välkända meriter när det gäller mänskliga rättigheter valdes in som grundare och medlem med stöd av över två tredjedelar av medlemmarna i FN:s Generalförsamling.”
Inlägg #3: Postat: 2007-03-29 14:59:00
Unto S
Det är ju så att Carl Bilds åsikt gäller. Den åsikten matades av hela den svenska median, tidningar som tv. Översättningen av den kubanske ambassadören i FN:s råd för mänskliga rättigheter publicerades aldrig. Så Bilds och massmedias version gäller för alla. Synd att det finns åsiktsmonopol i media. Några små fristående tidningar försöker tappert säga sanningen, men de nya makthavarna tycker att dessa tidningar är farliga. Därför stoppades höjningen av presstöd när Alliansen tog makten.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-29 15:12:00
Unto S
Beträffande den öppnade svenska diplomatposten på Kuba som fick bl.a. Svenska Dagbladet raljera: ”Rotar kamraterna i våra påsar, i strid mot internationella konventioner?” Nu när sanningen har kommit fram så har kubanerna inte alls rört posten. Posten levererades av DHL, ett privat företag som även är bekant i Sverige. Carl Bildt, jag undrar bara, vilka jävla skitstövlar representerar Sverige, som svensk skäms man …
Inlägg #5: Postat: 2007-03-29 15:14:00
Thomas L. Aabo
Blanda inte in "vikingarna" i ditt dravel!
Inlägg #6: Postat: 2007-03-29 16:53:00
CMO
4/ Vi ser fram emot att du snarast utvandrar till Kuba så att du slipper skämmas över att vara svensk. Då slipper samtidigt alla vi andra skämmas över att du är svensk.
Inlägg #7: Postat: 2007-03-31 14:55:00
JEM
Unto är väl inte svensk, han är finne! I Finland passar han tydligen inte in heller!
Inlägg #8: Postat: 2007-03-31 19:17:00
Unto S
JEM. I en annan kommentar kallade jag dig liberal, men du är inte ens det. Du är en jävla fascist, rasist och nazist. I en härlig blandning av all sort stinkande avföring. Och så kan jag säga till dig, din jävel, att jag har varit svensk längre än du.
Inlägg #9: Postat: 2007-04-02 06:23:00
Banestyrelsen
Det ar svart att ta dig seriost, Unto.
Laddar...