Inlägg #1: Postat: 2007-03-29 14:57:00
|
Unto S |
Om han nu är så engagerad för de mänskliga rättigheterna i världen, varför nämnde han inte de krigsförbrytelser som begås av ockupationstrupperna i Irak? Varför undvek han att beröra de hemliga flygningarna och CIA:s fång- och tortyrcentraler runt om i Europa?
Kuba är en rättstat som innefattar alla. I Sverige ökar förföljelse och diskriminering av invandrare och minoriteter som inte motsvarar rasistiska ideal från vikingatidens erövringståg och förtäckta etniska rensning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-29 14:58:00
|
Unto S |
Sveriges anförande var typiskt för den förkastade politik av konfrontation och manipulation som präglade den gamla människorättskommissionen. Det förklarar varför Sverige inte ingår i detta Råd, medan Kuba tack vare sina välkända meriter när det gäller mänskliga rättigheter valdes in som grundare och medlem med stöd av över två tredjedelar av medlemmarna i FN:s Generalförsamling.”
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-29 14:59:00
|
Unto S |
Det är ju så att Carl Bilds åsikt gäller. Den åsikten matades av hela den svenska median, tidningar som tv. Översättningen av den kubanske ambassadören i FN:s råd för mänskliga rättigheter publicerades aldrig. Så Bilds och massmedias version gäller för alla. Synd att det finns åsiktsmonopol i media. Några små fristående tidningar försöker tappert säga sanningen, men de nya makthavarna tycker att dessa tidningar är farliga. Därför stoppades höjningen av presstöd när Alliansen tog makten.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-29 15:12:00
|
Unto S |
Beträffande den öppnade svenska diplomatposten på Kuba som fick bl.a. Svenska Dagbladet raljera: ”Rotar kamraterna i våra påsar, i strid mot internationella konventioner?” Nu när sanningen har kommit fram så har kubanerna inte alls rört posten. Posten levererades av DHL, ett privat företag som även är bekant i Sverige. Carl Bildt, jag undrar bara, vilka jävla skitstövlar representerar Sverige, som svensk skäms man …
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-29 15:14:00
|
Thomas L. Aabo |
Blanda inte in "vikingarna" i ditt dravel!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-29 16:53:00
|
CMO |
4/ Vi ser fram emot att du snarast utvandrar till Kuba så att du slipper skämmas över att vara svensk. Då slipper samtidigt alla vi andra skämmas över att du är svensk.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-31 14:55:00
|
JEM |
Unto är väl inte svensk, han är finne! I Finland passar han tydligen inte in heller!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-31 19:17:00
|
Unto S |
JEM. I en annan kommentar kallade jag dig liberal, men du är inte ens det. Du är en jävla fascist, rasist och nazist. I en härlig blandning av all sort stinkande avföring. Och så kan jag säga till dig, din jävel, att jag har varit svensk längre än du.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-04-02 06:23:00
|
Banestyrelsen |
Det ar svart att ta dig seriost, Unto.
|
|