80-talister - Dreamers and doers

Inlägg #1: Postat: 2007-03-26 21:21:00
Sunny
Ja det har du givetvis rätt i!
Min dotter har jobbat på hur många jobb som helst under 20 år men antingen var det vikariat eller så sade hon upp sig själv i god tid. Hon har aldrig varit arbetslös en enda dag utan haft gott om anbud att välja melllan . Hon är inte högutbildad: undersköterska med senare psykologi o journalistik på universitet.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-27 07:47:00
Nähädu
Visst är det så, Sunny. Har man ambitioner och en förmåga att svälja sin egen stolthet emellanåt samt att kunna kontrollera sitt ego så har man alla chanser på arbetsmarknaden. Som arbetsgivare är det mycket positivt att se att någon har arbetserfarenhet men väldigt, väldigt negativt att få klart för sig att någon fått sparken från x antal jobb. Det borde kanske vissa ta till sig?
Inlägg #3: Postat: 2007-03-27 19:25:00
CimEfraimsson
Usch, måste du komma och regna just när våren är som vackrast? Svälja stolthet är jag oerhört dålig på, jag får hellre sparken och går från jobbet med bibehållen värdighet än låter en idiotchef köra över mig medans jag tjänar pengar. Känns som nån vriden form av prostituion, och jag säljer inte mig själv på det sättet.
Laddar...