|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-26 00:02:00
|
|
AlfVerner |
3. Att han gör sig omöjlig bland gamla partikamrater och därigenom sänker möjligheterna till nya relationer. 4. Sossars pinsamma försvar av en man som avskaffade solidariteten och välfärdsstate
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-26 00:06:00
|
|
AlfVerner |
...en framgång för den "icke tänkande" Mona Sahlin, skulle samtidigt vara ett svar på Göran Perssons egen duglighet. En framgång för Mona Sahlin är därmed en katastrof för Göran Persson. Det tror jag är det yttersta skälet till att han, likt Nordkorea, vill införa nekrokrati, med honom själv på vaccumplats.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-26 00:09:00
|
|
AlfVerner |
Dock tror jag vi får en "Jasså, gillar inte Persson Mona Sahlin?, då måste hon ju vara djävligt bra-effekt".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-26 00:11:00
|
|
Sunny |
3 Ja det verkar högst troligt!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-26 00:11:00
|
|
AlfVerner |
...och egentligen är grejen...När Persson nu visar ett så utomordenligt dåligt omdöme, hur har då inte detta omdöme lett oss fel under hans år vid makten!? -Och det är PRECIS det det har.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-26 00:12:00
|
|
Sunny |
1 Solidaritet som jag lärde ungarna var det vackraste ordet jag visste verkar numera vara ett löjligt ord?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-26 00:33:00
|
|
Janne B |
Intrtessant dialog Ni har. Jag har som några miljoner andra lyssnat på vad Göran säger och lyssnat på en massa kommentarer till detta. Bland annat o God Morgon Världen.Jag påstår att det är sällan som jag hört så mycket förvirring bland mediafolk. Varför sitter han och snackar så där o gör bort sig själv, regeringskompisar, partiet osv.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-26 00:36:00
|
|
Janne B |
Är detta memoarer eller självbiografi? Är det noga genomtänkt eller mest spontanitet i en avslappnad soffmiljö? Det är som om han inte har den minsta tanke på hur en sak kan uppfattas efter 5 år, tio år, femton år osv. Ligger redan resten av materialet på webben?? Tänker trött Janne
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-26 08:26:00
|
|
AlfVerner |
Hans självbild som "tänkare och strateg" borde nog få sig en omprövning. Jag hävdar med största bestämdhet att INGEN svensk politiker har skadat Sverige mer än Göran Persson och Björn Rosengen. Omflyttningen från offentlig till privat konsumtion, inte bara faktiskt utan även ideologiskt är Persson "gärning".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-26 08:31:00
|
|
AlfVerner |
Han har accelererat klassamhället, slickat röven på Kinnevikarna, och trampat ihjäl uteliggarna och nu drar han sig tillbaka som den skogshuggare och svinaherde han är. Hans enda skicklighet som politiker är skådespelet, men där har han nu fått sig en knäck av Reinfledt. Det skulle varit oerhört intressant att höra alla dom som han trampat ihjäl internt ...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-26 08:34:00
|
|
AlfVerner |
...vi ska också komma ihåg att denne tänkare var på väg att dra in oss i Irakkriget. Det var Anna Lindh som hindrade den hybrisstinne från att komma in i Busch/Blair-klubben.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-26 08:41:00
|
|
AlfVerner |
8>Det enda som är "noga genomtänkt" är centrumpositionen och uppenbarligen till vilket pris som helst och egentligen fattar jag inte hur han någonsin kan visa sig i offentligheten igen. Och jag fattar inte hur någon, någonsin kan ge honom ett förtroende igen. Hur låter han när han ska beskriva Anitra om 10 år?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-26 08:43:00
|
|
AlfVerner |
Sammanfattning:...kulisserna har fallit och kvar står en ensam liten pojke med fullsketna blöjor.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-26 09:29:00
|
|
Janne B |
AlfVerner har kräkt ur sig en massa lösa påståenden igen men kan faktiskt också skriva nyanserat och klokt. / Göran P har inte diktatoriskt omformat Sverige utan i stort sett följt de politiska vindar som rått de senaste 10-15 åren. Socialdemokraterna i våra närliggande länder har fört i stort sett samma politik.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-26 10:32:00
|
|
AlfVerner |
Skilj på nivåerna, detta gäller Göran Perssons PSYKOLOGISKA status, hur han bygger relationer och hur han går över lik för att behålla sin position. Hur i helvete har han mage att ta energi från Mona Sahlin överhuvudtaget?? Här väljer sossarna en ny ledare och då lägger människan sin feta skugga över hela den politiska debatten???
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-26 10:37:00
|
|
AlfVerner |
Han kunde åtminstone VÄNTAT med att skämma ut sig och hela sitt parti. Han kunde ÅTMINSTONE visat sitt parti den lilla respekten, men nejnej, din lille dagisknodden kunde inte bärga sig att "säga sanningen" som hans mor lärt honom. Sen är det politikerna som skapar systemen som sedan förborgligar människorna.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-26 10:40:00
|
|
AlfVerner |
Bostadspolitiken - TOTAL KATASTROF som utestänger och segregerar, där den självgoda medelklassen, nyblivna inflationsmiljonärer, plötsligt tycker att Reinfeldt visst det kan ha något bra. Utförsäljningen av statliga bolag som kunnat inhandlas med nyvunna inflationsmiljoner, som ytterligare accelererar högertyckandet etc.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-26 10:46:00
|
|
AlfVerner |
Göran Persson har apterat en social bomb i det svenska samhället och nu får vi även reda på den psykologiska bakgrunden till hans beteende. Göran Persson är en leverfläck, som nu efter analys, visade sig vara elakartad. Förtvivlat försökte kongressen ta tillbaka lite pigment, men då blev leverfläcken ännu aggressivare...Fattar du inte det Janne B?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-03-26 10:49:00
|
|
AlfVerner |
...även Fichtelius borde ransakas och jag hoppas verkligen att denne grovt överskattade journalist har brännt sina skepp for ever.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-03-26 12:15:00
|
|
Janne B |
AlfVerner/ Nu plötsligt håller jag med dig i stort sett om 15,16,17, mer fakta och anayls minde av okvädningsord. Bra, mycket bra.
|
| |