Jag tycker synd om Göran Persson

Inlägg #1: Postat: 2007-03-26 07:18:00
peter_
Göran Persson bildad?? Vad finns det för stöd för det påståendet?
Inlägg #2: Postat: 2007-03-26 07:54:00
Inger-Sofia
Hmmm ..En ?bildad? man,som nu står lika naken,som kejsaren utan kläder. Huvvaligen,så kallt,Finns det ingen,som har några kläder, att ge bort, till denna man,som fryser där han står- i den kalla blåsten.-Den bild av sig själv,han gjort en förstoring av,misslyckades vid framkallningen,för då han tände lampan i mörkerrummet -förstördes bilden.Undras om han kvar negativet????
Inlägg #3: Postat: 2007-03-26 08:05:00
peter_
2. Inspirerad metafor I-S!
Jag har fått intrycket av att GP inte är intresserad av bildning, litteratur och "högre" ideal. Han går igång på makt. Jag har aldrig hört honom tala om litteratur, konst, filosofi, vetenskap osv och han har heller ingen utbildning att tala om. Hans talande med statyer och förmåga att läsa av folkviljan vid en promenad på Drottninggatan verkar ju närmast ockultism. Det är det intryck jag fått av att se honom och läsa om honom i massmedia.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-26 08:05:00
peter_
Jag har inget behov av att uppfatta honom så och är beredd att nyansera och ompröva bilden, om bara någon kan ta fram lite fakta som talar emot den bild jag har.
Inlägg #5: Postat: 2007-03-26 09:17:00
Janne B
Peter/ ..ta fram lite fakta..Han ska ägna tre månader nu åt sina memoarer i tryckt form. Efter denna storm emot honom. Jag tror att han får en svår tid. Ska han besvara alla "påhoppen" eller köra efter en egen linje. Vad är fakta då man skriver om sig själv??
Inlägg #6: Postat: 2007-03-26 09:46:00
peter_
5. Ja, han har ju fått 700 000 för att ta fram lite fakta för boken om sig själv. Om det inte redan finns enkelt funna fakta som beskriver en bildad man som inte i första hand går igång på makt och en lust att dominera andra så tror jag att det blir svårt att sälja den bilden i efterhand. Jag är måttligt intresserad av hans bok, men om recensionerna blir bra så kanske jag läser den.
Inlägg #7: Postat: 2007-03-26 12:10:00
Janne B
Jag tror att vi nu är så innerligt trötta på Persson så det blir nog ingen kö av köpare av boken. Skriver han fort och slarvigt har boken begränsat värde. Dröjer det ngt år med en noga skriven bok blir den mest för akademiker, forskare.
Laddar...