Jag tycker synd om Göran Persson

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-03-23 05:39:00
AlfVerner
SJÄLVKLART står Persson som huvudansvarig för valnederlaget. Det krävdes en rejäl skopa arrogans från Persson för att lyckas få ett valnederlag under en företagsekonomisk högkonjunktur. Sen är jag fullständigt övertygad om att Persson bäddade sängen medvetet för sin avgång. Ska man "tycka synd" om någon, så är det det pigmentlösa garde som ska försöka återupprätta det hopplöst förlorade.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-23 05:44:00
AlfVerner
Persson har marginaliserat socialdemokraterna genom att förvandla det till ett inskränkt medelklassparti. Sen vet jag inte fördelningen, men Fichtelius framstår även han som en naiv liten pojke som med sociaopatens precision hela tiden ska "säga sanningen", även om det är hans utskurna sanning och även om det finns fler icke uttalade.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-23 05:49:00
AlfVerner
Vart det leder? Göran Persson fortsätter ta kraft från en socialdemokrati i dödskramp, det triggar säkert hans ego. Han talade om Nordkorea som nekrokrati...undrar om han inte själv är lite sugen på att styra från ett vaccumperssoleum.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-23 06:01:00
Inger-Sofia
God morgon alfverner,uppe och redan på hugget,med hetta och engagemang,sveper du in.inte heller jag tycker synd om Persson han är en vuxen man,som gjort och gör sina val.sen kan man känna en slags empati..det är inte lätt att vara människa,var,hur man än är.må väl
Inlägg #5: Postat: 2007-03-23 09:22:00
Janne B
AlfVerner/ Efter valet så var SAP fortfarande landets största parti och har sedan dess markant ökat i opinionssiffrorna. Det är det stora medelklasspartiet, inte ett marginaliserat parti i en minskad arbetarklass. Där nog V och MP fastnat.
Inlägg #6: Postat: 2007-03-23 09:27:00
Janne B
3/ Inget tyder på att SAP befinner sig i någon slags dödskamp. De är landets största demokratiska organisation. Bortåt 1000 personer var med och valde Mona till ny ledare under stora ovationer.Stämning som på ett väckelsemöte, ja de sjöng faktiskt en väckelsesång, vilken det nu var! Stora delar av gänget kunde sången utantill och klämde i av bara sjutton..../Inbjudan till likvaka lär dröja.
Inlägg #7: Postat: 2007-03-23 10:03:00
Joakim Steneberg
"Medryckande grupptryck" kanske?
När det gäller Persson så är han väl ett utmärkt exempel på mallen för en politiker? Tjock, med pondus, lögnaktig, sktisnackande eller lismande, opportunistisk, allt efter behov.
Men en skicklig talare, ja predikant. Det var väl det han ville ha blivit? Men Monas fadäser tvingade honom till platsen. Det var henne vi har att tacka för mellanspelet.
Annars kanske vi varit av med henne vid det här laget.
Inlägg #8: Postat: 2007-03-23 10:30:00
AlfVerner
6>SAP är IDEOLOGISKT stendöda och har blivit ett intresseparti. Grisarna har flyttat in i slotten, Grisarna har nu själva blivit de brukspatroner som man en gång avsatte. Göran Persson, Björn Rosengren, Vanja Lundby Wedin, Laila Freiwalds, Löwdén m.fl. ytterst korrumperade människor har accelererat pyramidspelen och accepterat utförsäljningar som vore helt otänkbara under en SOCIALDEOMOKRATISK ledning.
Inlägg #9: Postat: 2007-03-23 10:33:00
AlfVerner
Glappet beskrivs bäst när man ser de förljugnas skara stå på partikongressen och sjunga Internationalen, för att sedan packa in sig i sin Mercedes för vidare transport till Herrgården. Under Persson vanstyre har man tagit från de fattiga och givit åt de rika, något som nu tar ytterligare fart. RIKTNINGEN tvekar varken sossar eller höger; "Åt den som har skola varda givet."
Inlägg #10: Postat: 2007-03-23 10:37:00
AlfVerner
...och det är i den hopplöshet och i den förljugenhet som nu Persson lägger i öppen dager, som den Gud han är som extremismen frodas. Idag röstar man inte FÖR Persson eller FÖR Reinfeldt, man röstar MOT och MOT-rösten hamnar "på den andre". Misstroendet mot de som har att förvalta den demokratiska makten är monumental, inte minst p g a just Göran vigselförrättaren Persson.
Inlägg #11: Postat: 2007-03-23 10:46:00
Uno Hansson
8/Dem som du räknar upp är alltså som folk är mest. Inte särskilt märkvärdigt eller överraskande; eller hur? Ganska typiskt för dem som gjort en klassresa, tycker jag. Det är väl inte mycket som du kan göra för att förändra vad andra människor gör för egna och suveräna val!
Inlägg #12: Postat: 2007-03-23 11:48:00
Janne B
Ja visst är detta i mkt en klassresa. Min svärfar byggde ett tvårumshus, som han förbättrade. Jag köte ett gammal skolhus och byggde om. Blev rätt bra. En son har ett hus för 800 000 kr och en dotter sitter i ett 2 milj hus. De är varken svin eller grisar.De är vanliga skötsamma hårt arbetande människor. Jag bor i ett hus med mkt flyktingar. Jag vet hur deras svenska dröm ser ut!
Inlägg #13: Postat: 2007-03-23 11:54:00
Janne B
"Perssons vanstyre" har medfört att den svenska staten samt det svenska folket är rikare än någonsin. Sverige har en enorm kreditvärdighet. Ett visst svenskt bilföretag är så rikt att de erbjuder sig att bygga broar och vägar åt bilarna i dag....Hur har du det med hushållskassan Alfverner? Min är usel men det beror på sjukdom, handikapp mm. Jag skyller inte på SAP och Persson.
Inlägg #14: Postat: 2007-03-23 12:27:00
Joakim Steneberg
Svar 9. Mercedez? Är det inte vanliga Volvo S 80 de åker mest i? Ungefär som Hoenecker, fast det var en ombyggd lyx-Volvo.
Men om Alf Verner blir statsminister? Då får vi snart se en som är ute och cyklar. förstås!
Eler vad säger du Alf?
Inlägg #15: Postat: 2007-03-23 13:37:00
AlfVerner
13>?? Sveriges rikedom har bara varit ifrågasatt politiskt. Det som verkligen har hänt är en överflyttning av makt och pengar från offentlig till privat konsumtion. Svenskarna är belånade upp över öronen och istället för statligt ägande, så äger bankerna svenskarnas liv.
Inlägg #16: Postat: 2007-03-23 13:39:00
AlfVerner
När rikedomen var fördelad, då fick barnen fria skolböcker, då levde kommunal musikskola, då fanns rätt antal barn på anställd på dagis och i skola, då var studielånen så generösa att alla kunde läsa vidare etc. Det som har hänt är en massiv nedrustning av välfärden till förmån för en allt självgodare medelklass, som dessutom håller käften när överklassen vegeterar ohämmat.
Inlägg #17: Postat: 2007-03-23 15:59:00
Janne B
AlfVerner/ De flesta svenskar som har bilskulder och villaskulder har tillgångar långt över sin skulder. Dyrt sätt att leva men ingen katastrof. // Men i svar 16 har du delvis rätt i kritiken...
Inlägg #18: Postat: 2007-03-23 16:01:00
Janne B
Samhällseliten sitter i de bilar som säkerhetstjänsten kör fram. Det specialpreparerade bilar och inte gamla DKW gjorda av kartong.// Fredrik R bor där SÄPO säger att han ska bo osv.
Inlägg #19: Postat: 2007-03-23 16:01:00
Janne B
Så de moderata frihetsbudskapen gäller inte honom själv....
Inlägg #20: Postat: 2007-03-23 19:05:00
Uno Hansson
AlfVerner,15,16/ Svenskarna är belånde upp över öronen bl.a. därför att EU tvingar staten att låna pengar av bankerna istället för att få nya pengar eller låna från riksbanken. Barnen fick fria böcker och det fanns musikskola innan hela den svenska valutan blev mer och mer bankskuldbaserad. Läs exempelvis "Vad är pengar!" på: Länk: files.meetup.com
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...