|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-22 20:48:00
|
|
Urban |
Ergo: Att vara i underläge och utanförskap och tillhöra en svag och utsatt grupp är rena - om man manövrerar listigt - högvinsten i dagens samhälle. Och ifrågasätt mig inte, jag är minsann bög och det är synd om mig!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-22 23:40:00
|
|
Franklin |
Att vara bög är förvisso en fördel i dagens Sverige eftersom det blivit väldigt inne bland "de som hörs och syns" att frottera sig med bögar och flator. Man skulle nästan kunna säga att bögar blivit som troféer och sällskapsdjur för en del. Däremot är jag ytterst tveksam till att det skulle vara någon fördel att komma från den underklass Eric skriver om.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-22 23:42:00
|
|
Franklin |
Man visar sig inte lika tolerant om man umgås med arbetarklassen som när man umgås med en bög som lever ut alla sina bögattribut till bristningsgränsen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-23 00:28:00
|
|
Uno Hansson |
Men Urban; du tycks helt ha missat att det handlar om en känsla som det sannolikt är svårt att göra sig fri från, utan som väl ständigt kommer tillbaka i alla möjliga sammanhang.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-23 08:51:00
|
|
Urban |
Det är inte lika hot att vara underklass som att vara bög, det är sant, men kolla på t ex en som Alexandra Pascalidou; man kan inte läsa en krönika av henne utan att hon koketterar med att hon är underklass från förorten och dessutom etnisk minoritet. Erik får väl sluta känna en massa och börja se verkligheten som den är.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-23 08:51:00
|
|
Urban |
Vad man snarare bör vara försiktig med är att deklarera för öppet att man lyckad överklass som mår bra med det. Då kan man bli föremål för bashing. Och det finns inga lagar som skyddar den minoriteten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-04-02 06:13:00
|
|
sphincter |
Skillnaden ar att vi som ar i overkalssen skiter totalt i om vi blir bashade. Att bli bashad av folk som tjanar under 2 milj SEK ar innget att bry sig om.
|
| |