|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-21 23:07:00
|
|
Franklin |
Helst skulle de hängas offentligt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-22 00:23:00
|
|
JEM |
Vilken skrämmande och totalt förvriden syn på mänskligheten du måste ha!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-22 08:00:00
|
|
Franklin |
Jasså. Förklara gärna det du skriver med tanke på att 600 000 iraker mördats sedan USA, trots världens protester och mot bättre vetande, invaderade Irak på samma slags lögnaktiga grunder som Tyskland invaderade Polen. Är det okej enligt dig? Det är väl bara araber i dina ögon, så deras liv räknas säkert inte. Jag undrar vem som har en förvriden syn på mänskligheten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-22 08:01:00
|
|
Franklin |
Bush borde avrättas offentligt i direktsändning så hela världen kunde beskåda hur den avskyvärda mördaren utplånades från vår planet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-22 08:02:00
|
|
Franklin |
Han är en massmördare, men det låtsas vissa tydligen inte om.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-22 08:49:00
|
|
AlfVerner |
5>Det är fullständigt självklart att Busch är en massmördare, inte minst genom morden på sin egen underklass som han skickar till Irak för slakt eller lemlästning. Självklart vore en rättegång berättigad, men dödsstraffet är uteslutet om man inte vill visa att man är lika primitiv som Busch själv.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-22 08:57:00
|
|
Janne B |
AlfVerner/ Tack att du gick in och försökte nyansera.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-22 08:58:00
|
|
AlfVerner |
Men skuld bärs också av primater som Ulf Nilsson som helt saknar förmåga att se två sidor. Ulf Nilsson är inte ett dugg mindre primitiv än vilken Al Qaida-extremist som helst eller Busch för den delen. Alla vill ha fred men man vill bara ha det på sina egna villkor. Det är den gordiska knuten som Ulf Nilsson knyter allt hårdare, så att man till slut måste hugga av repet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-22 09:01:00
|
|
Ramona Fransson |
Ulf Nilson har till skillnad från de flesta i Sverige sett vad krig gör, på väldigt nära håll. Egentligen tror inte jag att någon normal människa vill ha ett krig, men det är inte de sunda, lyckliga, harmoniska människorna som startar krig. Dessvärre ligger det mycket i det som Ulf Nilsson skriver och det hjälper inte att sätta på skygglapparna. Det förändrar inte världsläget!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-22 09:03:00
|
|
AlfVerner |
...kravet på avrättning av Busch ser jag mer som ett uttryck för det förrakt som Franklin känner inför detta katastrofala ledarskap som oundvikligen leder USA in i depression. OUNDVIKLIGEN. Krigsskådespelet är bara ett yttre tecken på USA:s dödsdans...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-22 09:06:00
|
|
AlfVerner |
9>Kära Ramona. Krigen i mellanöstern är ekonomiska och syftar bara till att garantera västvärldens fortsatta rätt att exploatera världen. Krigen drivs inte av "ondska", krigen drivs av cyniska överväganden där man gladeligen offrar lågutbildade arbetslösa underklassmänniskor på båda sidor, så att man själv kan få spela sin golf i lugn och ro.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-22 09:09:00
|
|
AlfVerner |
Varken Busch eller Usama Bin Laden funderar ens över att delta i denna apocalypse själva och varför skulle man göra det när man behöver träna 7-metersputttern. Råttorna använder samma pedagogik, man skickar fram sina svagaste för att smaka innan man själv hugger in...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-22 09:13:00
|
|
AlfVerner |
Ulf Nilsson vet ingenting som har något värde i denna fråga. Hans inlägg är bara ett simpelt ställningstagande för att vi med alla medel ska förvara vår levnadsstandard. Det finns en Ulf Nilsson på andra sidan också som har tagit ställning för arabländernas rätt till välstånd. Sen finns det politiker och fredsmäklare som försöker balansera upp båda sidor för att få en rimlighet i balanserna. Det är inte ovanligt att dessa individer kommer i fråga för Nobels fredspris.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-22 09:15:00
|
|
AlfVerner |
Ulf Nilsson kommer INTE i fråga för Nobels fredspris, däremot kan han komma i fråga för stora Primatpriset...kallar sig dessutom journalist. Jag tycker det borde krävas mer för att få synas i det offentliga ljuset.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-22 23:48:00
|
|
Franklin |
Jag är av princip starkt emot dödsstraff som jag tycker är något av det mest vedervärdiga som finns. Men i Bushs fall gör jag ett undantag. Glöm inte bort hur han höll på när han var Guvenör i Texas. Då var han väl den Guvenör i hela USA som godkände flest avrättningar, om jag inte minns fel. Plus att han tvärvägrade benådningar tom när dödsdomarna visat sig kunna vara felaktiga. Men är man en mördare så är man.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-22 23:52:00
|
|
Franklin |
Eller benådningar handlade det inte om, han hade möjligheten att skjuta upp dödsdomar, vilket han aldrig gjorde.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-23 05:57:00
|
|
AlfVerner |
Jag är emot dödsstraff, inte därför att det inte i många fall är mer än motiverat. Nej, jag är emot dödsstraffet, därför att det skulle placera mig själv i samma låga division, som t ex George Busch själv. Betrakta istället en dom där han döms för sina krigsförbrytelser och får skaka galler med ett par till i sin administration...jag tror det hade varit effektivare.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-23 05:59:00
|
|
AlfVerner |
Avrättningen av Saddam var politiskt sinnessjukt och öppnade upp martyrskapet och härdsmältan i Irak.
|
| |