Göran Perssons trygga barndom

Inlägg #1: Postat: 2007-03-20 15:25:00
Janne B
Frikyrkorna och även ´Sv Kyrkan har ofta diskuterat denna evinnerliga jakt på standard och status,där barnen ofta hamnat utanför.Visst har barnen fått Grejer men har de fått sin Föräldrar? Kristdemokraterna har ju drivit denna fråga i alla tider. Samt blivit avhånade för det...
Inlägg #2: Postat: 2007-03-20 15:31:00
Ramona Fransson
Jag minns när jag var sexton år och kom hem med platådojor på fötterna. Min mamma slog sig för pannan och sa: Herregud är vi tillbaka på 40 talet igen! Nu är det jag som slår mig för pannan och säger: Herregud är vi tillbaka på 70 talet nu igen! Är det inte lustigt? Men det verkar som om vi gör om allt igen å igen å igen, men frågan kvarstår, mår vi bättre år efter år, längst in i själen?
Inlägg #3: Postat: 2007-03-20 22:47:00
Sunny
Ramona: allt går igen! Det är bara frågan om hur lång tid det tar!
Inlägg #4: Postat: 2007-03-20 22:50:00
Sunny
Janne: man kan medvetet fostra barn till återanvändare! Med det lyckas inte alltid.
Flickorna o svärsonen är 100 secendhandmänniskor:kläderna kommer från grovsoprum o Myrorna.
Sonen o hans kvinnor har alltid varit precis tvärt om!!Mest hans kvinnor i ärlighetens namn.men ändå.
Inlägg #5: Postat: 2007-03-21 17:13:00
Janne B
Sunny/ Två av mina döttrar verkar befinna sig i var sin ända av detta system nytt-begagnat, samt den tredje mitt på. "Begagnat är äckligt" osv. // Träffa för många år sedan en gymnasietjej som gick runt i soprum etc och snodde kläder. Som hon tvättade o pressade. Samt sålde hemma i garaget. Hon kommer aldrig att bli fattig.
Inlägg #6: Postat: 2007-03-21 19:13:00
Sunny
Janne: Nej aldrig! Ett födgeni!
Har haft ett par svärdöttrar som rynkat på näsan åt begagnat men aldrig sonen själv!
Men när han bygger åt sig själv ska allt vara så exklusivt! Jag vet att man får igen sådant vid försäljning men man ska ju ha råd att bo där i första hand. Lite avis är jag på hans stora badrum omöjligt i vårt gamla hus samt hans golv med värmeslingor o den stora öppna spisen men han har gjort det mesta själv på kvällar o nätter.
Inlägg #7: Postat: 2007-03-21 20:44:00
Janne B
1972 flyttade min familj in i ett övergivet skolhus som vi köpt för 10 000 kr. Bra virke i huset. Över 200 kvm. Vi rustade upp det för 180 000 kr för lite mindre än normalstandard då. Men det bästa vi gjorde var stort tvättrum och badrum med värmeslingor i golvet. Skönt när det ofta var 20-30 gr kallt veckor i sträck i januari fenruari...
Laddar...