Sverige - landet där ingen behöver ta ansvar

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-03-21 16:38:00
pUs
Alf, svar 11; Måhända har jag inte "förstått" innehållet. Det är möjligt, jag är trots allt bara människa. Men om det är så värst tragiskt att vi har skilda åsikter vet jag inte. Du skulle lika gärna kunna skälla ut mig för att jag tycker om mejeriprodukter. Det räcker med några buzzwords du ogillar, sen är du igång till 102 procent. Förutsägbart och föga engagerande.
Inlägg #42: Postat: 2007-03-21 19:32:00
Sunny
25 Nej inte av ren slump även om det ju inte är en tillfällighet att både pappa o son eller bröderna Kennedy vek höga poster åt sig själva.
Det krävs ett enormt kapanjarbete o kollosalt mycket pengar för att bli president: smart behöver man inte vara . Det har vi ju sett exempel på motsatsen.
Inlägg #43: Postat: 2007-03-21 19:36:00
Sunny
Alla som tar sig fram till makt o pengar är, i de fall de inte ärvt pengarna/makten kanske ekonomiskt smarta o har en stor portion hänsynslöshet parad med girighet. Intellektet däremot kan vara skralt.
Inlägg #44: Postat: 2007-03-21 20:50:00
CMO
42/ Det där är struntprat Sunny. En amerikansk presidentkampanj går inte att vinna genom att bara spendera pengar. Kan man inte föra fram och försvara ett budskap så klarar man sig inte i debatterna och då är man körd. Ford, Reagan och Clinton, för att nämna några, kom från enkla förhållanden.
Inlägg #45: Postat: 2007-03-21 20:53:00
CMO
Man sade i pressen samma saker om Eisenhower som man idag säger om Bush: Lat och lite korkad. Forskningar i arkiven har visat att han varken var det ena eller det andra.
Inlägg #46: Postat: 2007-03-21 21:19:00
CMO
Alexandra Pelosi, dottern till den nyblivna demokratiske talmannen talkvinnan har gjort en dokumentär om Bush presidentkampanj som hon följde mycket nära inpå. Hon beundrar både Bush och sin mor trots att de är politiska motpoler.
Inlägg #47: Postat: 2007-03-21 21:59:00
Sunny
42 Det räcker inte bara med pengar: man måste kunna lobba för sig oxå!Men pengar är ett måste.
De kandidater som själva inte har varit förmögna har fått de förmögna att ställa upp.Det är knappast en ren slump att far o son blev presidenter .Clinton var i mina ögon ganska skärpt.Jag vet inte om Bush är lat men en mera korkad talare får man leta efter. Eller kanske inte: Vi har ju Göran P som tydligen inte framstår som så smart i tv?
Inlägg #48: Postat: 2007-03-22 00:51:00
Uno Hansson
47/Sunny, det där som du skriver om andra personers smarthet och intellekt handlar väl ärligt talat mer om att du helt enkelt inte gillar personerna ifråga och inte heller gillar vad de säger.
Inlägg #49: Postat: 2007-03-22 12:46:00
Sunny
Uno: Det är klart att mina fördommar spelar in. Dem styrs vi alla av o det bör vi ha i minne.
Men riktigt så enkelt som du skriver är det inte. Jag hade en gång en vän som var extremt dum i betydelsen lätt efterbliven men underbarare vän kan ingen ha: jag älskade henne!Pappas sista fru var likadan men hon var en elak dumbom o blev således inte älskad!
Inlägg #50: Postat: 2007-03-22 12:49:00
Sunny
Jag läser oxå gärna debattböker skrivna av skarpa hjärnor o då spelar det ingen roll vilken åsikt de har eller hur jag skulle tycka om dem privat.En kärlek som var författare o debattör med kvivskapt intellekt blev jag besviken på i real live!Det brast o jag skrek någonting om att hur kan du skriva så smart när du resonerar så korkat!!
Inlägg #51: Postat: 2007-03-22 12:51:00
Sunny
Mannen i fråga svarade helt självklart: Men det är mitt bästa jag som skriver mina böcker: allt det bästa hos mig lägger jag där!
Då blev jag en av hans läsare i stället för kärlekspartner!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...