Sverige - landet där ingen behöver ta ansvar

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2007-03-16 11:59:00
AlfVerner
Ja, det är viktigt att öka tillgänglighet kring vår kultur, det är viktigt att vi förstår och vet att vi har rötter i historien. I kamp med ett allt aggressivare massmediabrus, med en dagskonsumistisk inriktning är det viktigt att våra folkvalda motverkar allienationen.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-16 11:59:00
AlfVerner
Nej, folk kan välja själva. Folk ska själva få bestämma var man ska lägga sina pengar.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-17 10:44:00
AlfVerner
...samma visa varje gång. Så fort man konkretiserar diskussionen för de nyliberala fjollorna, så stendör debatten. Erik Engberg tycker naturligtvis inte att människor ska värderas per kilo, varken som kolli på fygplan eller inom vården, men eftersom den ståndpunkten inte passar hans lövtunna artikel, så avstår han den debatten.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-17 10:46:00
AlfVerner
Tryckfelnisse - > Svar 3 ska vara:

...samma visa varje gång. Så fort man konkretiserar diskussionen för de nyliberala fjollorna, så stendör debatten. Erik Engberg tycker naturligtvis att rötternas kultur till skillnad från silikonkulturen ska skyddas och uppmuntras av våra folkvalda genom fri entré, men eftersom det inte passar in i hans svepande floskler kring individens ansvarstagande, så avstår han att kommentera.
Inlägg #5: Postat: 2007-03-19 16:19:00
pUs
Ja, hur kan det komma sig att han avstår att kommentera dina lugna, välbalanserade och trevliga inlägg. Människor är nog oerhört dumma rent generellt, precis som du säger. Vi får vara glada som har dig, AlfVerner. Du blir bara mer sympatisk för varje år. Kram!
Inlägg #6: Postat: 2007-03-19 17:21:00
AlfVerner
Nej, nej, nej, nej - Han förstår inte vad "ideologi" betyder eller "principiell diskussion" - han vet att varje konkret diskission riskerar hela korthuset. Jag har EXTREMT välbalanserade inlägg, att system- och strukturblinda inte förstår det går det inte att göra något åt. Det ligger i sakens natur.
Inlägg #7: Postat: 2007-03-19 23:04:00
pUs
Ja, men där ser du. Du vet ju bättre vad artikelförfattaren tycker än vad han själv gör. Jag tycker att du ska skriva artiklarna åt honom framöver, så slipper vi all den här förvirringen.
Inlägg #8: Postat: 2007-03-20 07:04:00
AlfVerner
8>Hans tyckande är en slumpgenerator som bygger på en monumental okunnighet både kring individ och grupp, ekonomi och samhälle. Han saknar helt ideologisk botten och tycker lite här och lite där. Han kan mycket väl tycka att feta ska betala mer till sjukvården, samtidigt som han inte tycker att man ska betala olika mycket för en flygresa. Just denna oförmåga att föra en principiell diskussion gör hans inlägg och synpunkter helt värdelösa.
Inlägg #9: Postat: 2007-03-20 07:08:00
AlfVerner
Därför är det i ett tillstånd av mycket stor generositet som jag överhuvudtaget befinner mig i denna sträng och utbildar de kålhuen som tror att deras uppfattningar kan ha något som helst värde utan att vara ideologiskt bottnade.
Inlägg #10: Postat: 2007-03-20 12:40:00
pUs
Jag är oändligt tacksam över denna din generositet. Berätta bara var jag ska sätta in pengarna för att visa min uppskattning. Du vet, kontanter, likvida medel. Det enda språk en vidrig liberal som jag förstår.
Inlägg #11: Postat: 2007-03-20 22:02:00
AlfVerner
10>Det är tragiskt att du inte förstår innehållet, tragiskt för dig själv, tragiskt för samhället och tragiskt framförallt för framtida generationer. Vi har nyliberalernas svagaste ledare i världens starkaste nation. Han är värd samma respekt som du och förstår än i denna dag, med miljontals Irakier på flykt och 100-tusentals döda, att han är en idiot.
Inlägg #12: Postat: 2007-03-20 22:04:00
AlfVerner
Tragedin är att den historiska cykeln bara maler på, att samhället inte förmår mobilisera systemtänkarna och samhällsbyggarna, utan att pengar och makt systematiskt degenererar och underminerar hela projektet.
Inlägg #13: Postat: 2007-03-20 22:09:00
AlfVerner
Den gordiska knuten är hur man ska få en idiot att inse sin dumhet. Det ligger liksom i sakens natur att han inte inser det. Därför slår också diktaturerna till med jämna mellanrum med varierande resultat. Dagens regering är inte ens politisk, man är helt enkelt bara en samling idioter, som avslöjar sig genom sina groteska ståndpunkter och förslag.
Inlägg #14: Postat: 2007-03-20 22:15:00
AlfVerner
Man förbjuder inte avel på Pittbull med argumentet: "Man kan träna vilken hund som helst till at bli farlig" - IDIOT. "Feta ska betala mer för sjukvården" - IDIOT. Staten säljer statliga vinstmaskiner - man säljer korna och köper tillbaka mjölken - IDIOTER.
Inlägg #15: Postat: 2007-03-20 22:17:00
AlfVerner
Ta ett exempel SJ, som säljer sina fastigheter och hyr tillbaka till ockerhyror dom kallas marknadshyror - Tänk om Ingvar Kamprad skulle sålt sina varuhus och sen hyrt tillbaka lokalerna, jag menar DET FINNS INTE som alternativ och just nu har vi inte haft en mer intensiv samling idioter vid regeringsmakten.
Inlägg #16: Postat: 2007-03-20 22:21:00
AlfVerner
Det är ett mycket oroväckande där idioterna i regeringen inte förstår sitt ansvar för samhällsbygget, man är på väg att driva in Sverige i ett inbördeskrig genom att man flyttar pengar, makt och del i välfärden till en allt snävare del av befolkningen. Man driver segregationen genom bostadspolitiken och besvikelsen i utanförskapet kommer att ge mycket allvarliga konsekvenser.
Inlägg #17: Postat: 2007-03-20 22:23:00
AlfVerner
...Så det är ingen slump att dom största idioterna höjer röster om att ökan anslagen till polis och militär. Någonstans i bakhuvudet vet man vad man ställer till med och i USA vill Busch ha ytterligare 700 MILJARDER till slakthuset i Irak. Idiot, riktig djävla kraftidiot.
Inlägg #18: Postat: 2007-03-20 22:30:00
AlfVerner
Och observera då att JAG formulerar detta med ord och att det är ytterst få förunnat att kunna det. Betänk den ickeverbala reaktionen på den groteska överflyttning som görs från det allmänna till det privata, betänk reaktionen på avdemokratiseringen, överflyttningen av makt från Staten, folket, till de slutna styrelserummen och betänk reaktionen på den sinnessjuka bostadspolitik som accelererar segregeringen.
Inlägg #19: Postat: 2007-03-20 22:30:00
AlfVerner
Jag skriver och ger er en möjlighet till eftertanke och att backa hem INNAN det är totalkört.
Inlägg #20: Postat: 2007-03-20 22:34:00
GunnarL
Jag kan påpeka för Dig Alf att jag i en närliggande tråd för en debatt med CMO, där han beskriver Dig som "skogstokig" och Dina inlägg som "förvirrade tirader". Jag ser däremot hela tråden i Ditt resonemang och instämmer till fullo. Världen är på väg att bli sjuk - men det är ju inte första gången. Historiska cykler upprepar sig obönhörligen.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...