Inlägg #1: Postat: 2007-03-14 16:47:00
|
Ramona Fransson |
Jag förstår att föräldrar gör så. Hade jag haft barn, gjorde jag nog likadant. Men vad ska det bli av alla de barn som idag redan är märkta? Ska vi bygga större och fler fängelser? För det lär behövas om de barnen inte får en trygg, kärleksfull och bra utbildning. Vi kan inte bara sitta och titta på när det går åt helvete!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-14 19:00:00
|
Leif-Arne |
1 Går nog inte ge något förslag på någon quickfix, fast tror inte du det hjälper föga jaga föräldrarna till de barn som busar mest. Samma med odningsbetyg i skolan, det berör nog endast de som redan är någorlunda välartade.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-14 20:39:00
|
Janne B |
Vi vet nu vad tidigare generationer har skäl att skämmas för. Till exempel anonyma begravningar av tusental i mentalsjukhusens parker./ vad var det vi misslyckades mest med runt år 2000. Jag är säker på attt skolan hör dit.En mycket stor del av en generation har inte haft vettiga förhållanden på varken grundskola eller gymnasium.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-14 20:41:00
|
Janne B |
Jag som är rätt mycket av innesittare vet inte hur stor del detta handlar om. Men Ni som har ungdomar i skolan nu eller nyss har haft det, har nog en rätt klar uppfattning. 30 ???
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-14 22:53:00
|
Sunny |
3 För att inte glömma de barn som lämnades bort till änglamakerskor Nils Poppe o Hjalmar Gullberg var bara 2.o lite senare inpå seklet till alla dessa barnhem o fosterhem!
|
|