Det är för mycket frihet i gymnasiet nu förtiden

Inlägg #1: Postat: 2007-03-13 00:03:00
anneskaner
hej jag jobbar som gymnasielärare. lugn jag avskyr prov tror inte dugg på dem. gillar oförberedda läxförhör istället.
skolan är kanske slö för att du inte är motiverad. men det finns elever i svenska skolan som aldrig fått en chans - invandrarelever.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-13 00:05:00
anneskaner
jag fortsätter. elever som kommer från länder där skolan är ett previlegium - alltså kopplat till plånboken. du borde som elev se din historia om dina anförvanter som aldrig hade en chans. gnäll inte. i framtiden får ungdomar betala för utbildning. vad händer då?
Inlägg #3: Postat: 2007-03-13 09:32:00
Janne B
Vice statsminister Maud O satt i SVT i går och sa att hon lärt sig föga i skolan p g a allt för usla lärare hemmai Västerbotten. Hon sa nästan namnebn på dem. / Vad sägder de på lärarförbundets kansli i dag tro. Telefonerna lär gå varma. / Som bevis uppvisades Mauds betyg som var riktigt usla utom i samhällslära....
Inlägg #4: Postat: 2007-03-13 14:46:00
LuDDish
Det här var en helt annorlunda bild av vad jag själv upplevt i mina gymnasieår. Jag skulle vilja påstå att det helt har med skolan som sådan att göra, och inte har att göra med gymnasiet i generell mening.
Jag rekommenderar att du tar ansvar för ditt lärande själv; besök samhallsklubben.se, det är ett forum där ungdomar för diskussion på hög nivå om allt från politik till filosofi. Det kanske kan passa dig.
Laddar...