|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-10 18:23:00
|
|
Urban |
Jag menar vad jag säger och är trött på ironi. Att jag sedan skruvar till språket är mitt sätt att uttrycka mig helt enkelt. Jag kastar inga pajer utan beskriver situationen som jag upplever den. Och min hage har inga elstängsel, jag vet ändå var gränserna går.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-10 18:47:00
|
|
Inger-Sofia |
Okej,att skruva till språket,för att synliggöra,det var vad jag trodde först att du gjorde,med pajkastning menar jag,när vi bara slänger , en massa, anklagelser mot varandra.Elstängsel symboliserar för mig ofrihet,instängdhet,kontroll,beroende,någon annan/annat styr,ingivelsen fick jag, av dina djurliknelseläten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-10 19:10:00
|
|
Inger-Sofia |
Jag säger inte heller, att du har helt fel,jag har upplevt både det ena och andra,från både män och kvinnor,Vad jag vänder mig emot,det är när alla män och kvinnor likriktas och placeras inom eller bakom samma elstängsel,som hindrar oss från att vara fria individer.förstår du vad jag menar??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-10 19:14:00
|
|
Sunny |
Lustigt nog har alla mina bästa vänner genom livet varit män.
Är jag ingen "riktig " kvinna kanske?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-10 19:34:00
|
|
Urban |
så är det förstås, men det finns vissa allmänna tendenser och jag pekar på en. min text är en kick i röven på alla killar att sluta vara offerlamm helt enkelt. jag gör mitt bästa för att dra mitt strå till stacken.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-11 01:43:00
|
|
Sunny |
Urban: det gör du bra.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-11 05:48:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon U och tack för "samtalet" igår.jag glömde säga att det var den där kom om mans..som fick mig att reagera, Att kritisera,vara frän i tonen för att synliggöra felaktigheter,visa på hur det oxså kan vara..så vi människor får upp ögonen,för hur vi handlar,tänker..tycker jag är bra.Vi behöver bli omruskade.men i mans/kvinnogrupper ligger en fara i en cirkelgång,utan slut.k.m.v.
|
| |