Inlägg #1: Postat: 2007-03-10 11:07:00
|
AlfVerner |
Nu blev det lite fel här - Jag tror inte hon vinner, MEN hon är den enda sångaren som har en världsröst, ett riktigt instrument i sin kropp. Resten är duschsångare, schlagerfjollor, mediabegåvningar som dunstar lite lagomskandaler för att synas. En seger för Sarah hade varit en seger för musiken.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-10 11:11:00
|
AlfVerner |
"Hon har inte en chans!" - är en bedömning, en odling och det är en klar försämring av kvalitén att låta låta massmedia spela låtarna innan. Det blir de tondöva morgonpratarna som tycker fram sina medelmåttor till seger. Man kan diskutera och tycka så mycket man vill, men hör man inte vilken outstanding kvalité som Sarah representerar, då vinner man ingen respekt hos mig i alla fall.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-10 11:14:00
|
AlfVerner |
Du har delvis klarat dig genom att peka på Sarahs tragiska öde i din artikel. Lite grand som hämtat ur filmen "Singing in the rain", där den gallskrikande stumfilmsstjärnan måste ha stödsång bakom kulissen. Det är Sarah som står bakom kulissen. Det är Sarah som är den verkliga stjärnan!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-10 11:16:00
|
AlfVerner |
Sammanfattning: Sarah är bäst, men vem vinner - det är det enda rimliga anslaget.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-10 15:23:00
|
Billy Butt |
Jag konstaterar att du Alf, har fel på öronen. Ola Salo The Ark, Måns Zelmerlöv och Tommy Nilsson är bland Sveriges bästa sångare. Alla tre skulle klara sig utmärkt utomlands! Du har nog fått hela det här med Melodiffestivalen baklänges. Du tjatar om Sara Dawn Finer. Glöm henne! Hon har inte en chans. Spelar ingen roll hur bra hon sjunger. Hon är ingen riktig artist - hon är körsångerska som lyckades få med en låt i tävlingen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-10 17:37:00
|
AlfVerner |
Ola Salo - en plastradikal egosugare utan innehåll och med ett antal sura toner per låt - Måns Zelmerlöv en absolut sång- och dansman och charmör. Hans pipa är hyfsat ren men ack så ointressant. Tommy Nilsson hyfsad röst - men vet han vad han sjunger om?? Frånvarande. Ingen kan få håret att resa sig genom sina talanger utom:
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-10 17:40:00
|
Inger-Sofia |
Får jag gissa????-SARA
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-10 17:48:00
|
AlfVerner |
Sarah Dawn Finer. Jag beklagar "körsångsstämpeln", men det ingår också i massmediaodlingen. Vi pratar Stradivarius, Steinway, vi talar om ett sånginstrument klar som kristall och med absolut närvaro och känsla i varje fras. Vi pratar hermelin bland katterna, den fula ankungen och jag hoppas verkligen att hon släpps över från ankdammen till svanarna, där hon hör hemma.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-10 17:51:00
|
AlfVerner |
Tondöva i alla länder, öppnen upp era sinnen och släpp in underbarnet. Låt er icke förledas av påkostade gyckelspel med innehållslösa musikaliska daytraders.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-10 17:53:00
|
AlfVerner |
Jag hörde en intervju med den finska arrangören, han trodde The Ark, men hoppades Sara Dawn Finer...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-10 17:58:00
|
Inger-Sofia |
Hej alfverner,du är verkligen på bettet när det gäller sarah,DU ÄR SÅLD,vilket fall blir man glad av ditt engagemang.Mina förväntningar är höga :
|
|