|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-09 12:26:00
|
|
peter_ |
Sexistisk kvinnochauvinism är också osexigt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-09 12:32:00
|
|
Eleni Schmidt |
Som sagt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-09 13:47:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag trodde faktiskt i min oskuld, att du var en något så när sansad feminist, E.S. Men här visar även du feminismens alldagliga ansikte: Som hyckleriet och förlöjligandet av män, på gamla otidsenliga premisser! Verkligen sorgligt. Män är inte likadana, men frågan är om inte feminister är det ändå...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-09 15:03:00
|
|
Eleni Schmidt |
Jag har aldrig blivit ankladad för att vara sansad förut....Hoppas det inte händer igen ! :
Feminismens alldagliga ansikte är nog en bra beskrivining, jag är nog en rätt typisk feminist. Men du har fel i en sak; Jag förlöjligar inte alla män, bara de som tycker synd om sig själva för att de är män. Jag tycker män och kvinnor som tycker synd om sig själva är jobbiga.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-09 15:14:00
|
|
peter_ |
4. Då måste du ha det jättejobbigt med alla feminister. Var det inte lite gnäll det där på slutet? Är det lite synd om dig med alla jobbiga, gnälliga feminister och antifeminister som tycker synd om sig själva?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-09 16:30:00
|
|
Eleni Schmidt |
Nej, jag tycker inte synd om mig själv, men just dig känns det meningslöst att debattera med. Vill man att ens meningsmotståndare ska respektera en ska man inte rutinmässigt skrika "skäms! " och "femischauvinist "till dem. Du får bitcha med någon annan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-09 16:42:00
|
|
peter_ |
6. Jag menade inte dig med "kvinnochauvinist". Du menade väl inte mig med mansgris, eller hur? Jag tror vi hade en diskussion för ett tag sedan om vem som är mest högljudd och vårdslös med tillmälen och annat. Jag tror att vi kom fram till att det var du. Du kunde iallafall inte hitta något exempel på när jag förolämpat dig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-09 17:23:00
|
|
Eleni Schmidt |
Jaså du. Vad jag minns skickade jag dig en länk av vår diskussion, jag tror det var när jag kommenterade Birgitta Ohlsson, där du pratade om feminister som manshatare, mobbare, femichauvinst osv. Jag har aldrig kallat någon antifeminst här på Sourze för kvinnohatare.
Men det spelar ingen roll.
Jag tycker ändå att det är meningslöst att vi diskuterar, eftersom jag är feminist och du är en riktigt fanatiskt motståndare till all sorts feminism, bergfast överygad att du vet allt om oss.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-09 17:23:00
|
|
Eleni Schmidt |
Det är ju som en jägare skulle ge sig i kast med en fanatisk vegan som anser att köttätare är mördare. Vad är poängen? Nej, diskutera du med dina meningsfränder istället.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-09 17:31:00
|
|
peter_ |
8. Den länken var ju inget exempel på det. Jag hade gjort en väl avvägd och sansad kommentar. Kan dun inte skicka den igen? Vi diskuterar väl inte direkt. Det är ju bara käbbel. Det började med din hånfulla kommentar längst upp, vilken jag kommenterade lite lätt. 9. Skum liknelse.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-09 17:40:00
|
|
Eleni Schmidt |
Precis. Vi käbblar bara, det känns meningslöst, så hej då.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-09 17:41:00
|
|
peter_ |
So long.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-09 17:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jaså, vad är det för fel med "sansad"? Vad vill du se hos andra, fanatism? Du verkar ha en dålig dag E.S.!
Feminismen är en kameleont.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-09 17:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Sedan, det här med att "tycka synd om". Medlidande med sig själv och sina medmänniskor är en naturlig mänsklig egenskap, finns t.o.m hos djur av samma art.
Den som förnekar medlidandet, den saknar alltså en mänsklig viktig, social egenskap.
När självmedlidandet når feministiska dimensioner, då kan man ju verkligen reagera, men det blir ju märkligt att då kalla sig för "feminist"!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-09 19:44:00
|
|
Franklin |
Svar 8/ Inte utan att man drar på smilbanden när man läser ditt inlägg. Speciellt sista meningen efter kommat: "bergfast övertygad att du vet allt om oss". Jag trodde feministerna hade patent på det här. Det vill säga att med svepande fördomsfulla och på gränsen till mentaljuka angrepp inbilla sig att de vet allt om oss män. Hur känns det att själv bli behandlad med samma mynt? Har du roligt?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-09 19:51:00
|
|
Franklin |
För övrigt tycker jag att din hånfulla kommentar där du skriver att gnäll är "omanligt" är riktigt patetisk. Så män ska alltså inte kunna protestera när de behandlas illa. Det är uppenbarligen enbart förbehållet kvinnor och då speciellt feminister som ständigt vältrar sig i självömkan och offermentalitet. Att du är en kvinnochauvinist är uppenbart.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-10 00:04:00
|
|
Eleni Schmidt |
Vad bra att jag roar dig med mina "mentaljuka" kommentarer! Så glömmer du kanske hur synd det är om dig och alla stackars män för ett litet tag, för du vet, även om ni blir rysligt diskriminerade, så måste ni vägra se er själva som offer...Och ja, jag har faktiskt roligt....Du, Joakim Urban och allt var ni heter ÄR faktiskt väldigt roliga, även om ni kanske inte alltid inser det. Tack för det! Oc
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-10 00:07:00
|
|
Eleni Schmidt |
Kvinnochuvinist? Kanske det. Jag har alltid känt mig hotad av starka män. Men nu får du ursäkta mig. Jag ska gå en kurs för att göra upp med min taskiga manssyn. Godnatt.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-03-10 01:09:00
|
|
Franklin |
17/ Jag tycker inte synd om mig själv. Jag är bara trött på allt feministsikt trams. Alla lögner, överdrifter, okunniga slutsatser, påhitt, ochallt annat strunt.
|
| |