Låg utbildning högt kolesterol

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-03-08 19:00:00
peter_
Hela massmedia var ju full av skriverier idag som utgår från att ett lägre antal kvinnor på de högsta chefspositionerna återspeglar en rådande diskriminering. Det är inte bara de rabiata som är ute och cyklar. Man baxnar när man hör dessa besserwissrar nonchalera individens rätt att göra som den vill och så som passar denne bäst.
Inlägg #22: Postat: 2007-03-08 19:00:00
peter_
Ingen vet hur könsfördelningar skulle se ut om man helt enkelt tog bort diskriminerande hinder. Feministerna vet dock, då blir det minst 50-50 på allting som de tycker är attraktivt. När det gäller annat, tex ungdomars självmord, skolresultat osv så är man suveränt likgiltiga.
Inlägg #23: Postat: 2007-03-08 19:06:00
Leif-Arne
Haken är ju att det är omöjligt att påstå att feminister tycker si eller så, eftersom det är en så heterogen grupp. Man kan fundera på varför där finns flera länder med betydligt fler kvinnor i chefsställning. Själv tror jag de vore värdefullt med fler kvinnor. Däremot tveksam till kvotering.
Inlägg #24: Postat: 2007-03-08 19:09:00
peter_
15. Jag tror att det kan börja i väldigt tidig ålder om ett mycket livligt barn kommer i konflikt med sina lärare. Barnet tar då till sig lärarnas syn på denne, med små möjligheter att värja sig.
Inlägg #25: Postat: 2007-03-08 19:18:00
peter_
23. Jag tycker det verkar som alla feminister är ganska överens. Det är dock vanligt att de få feminister som bemöter ens argument för eller senare tar till argumentet att åsikten inte står för vanliga feminister och att det finns väldigt många olika feminister. Jag tror också att det är vore bra med fler kvinnor, åtminstone att landets chefselit vädras ut. De flesta män är också helt utestängda från denna miljö. Det får dock inte ske med hjälp av diskriminering.
Inlägg #26: Postat: 2007-03-08 19:23:00
peter_
Feminister vill ju gärna kapa åt sig åsikten att alla människor ska ha samma rättigheter och skyldigheter och att diskriminering inte får förekomma. Svensk debatt är dock otroligt flat då den inte markerar att detta är något som alla demokratiska partier har gemensamt, som ligger i den demokratiska synen och inte har något särskilt att göra med feminismen.
Inlägg #27: Postat: 2007-03-08 19:30:00
peter_
Feministerna driver på i fel riktning. De ska inte försöka med att göra oss alla lika, vi är inte lika, vi har en massa olikheter som individer. Vi ska alla ha samma rättigheter att välja att leva som vi tror är bäst för oss själva och samma skyldigheter oavsett vilka könsfördelningar detta leder till.
Inlägg #28: Postat: 2007-03-08 20:31:00
Leif-Arne
25Nog tycker jag att de i största allmännhet tycker olika om nästan allt, minns Fi´s uppgång och fall. Släppbegreppet feminism, jämställdhet tycker jag bättre om.
Ett citat passar denna situation bra tycker jag :-" Detta kräver mer ömsesidighet,.....från er sida" T.D.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...