|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-08 09:37:00
|
|
Janne B |
Ja och glöm inte mata de stora råttorna för de håller ilskna katter på avstånd!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-08 09:46:00
|
|
Leif-Arne |
Bara för att försäkra mig om att inga missförstånd uppstått, ett troll är en provokatör, genom våra kommentarer matar vi denne a. Bästa motmedel mot troll är genomlysning, för se av solens strålar spricker de.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-08 10:00:00
|
|
Inger-Sofia |
:Herrar: i tvetydighetens synliga kostym.och pyrande,underliggande humor,som sipprar ut..så, ser jag konturerna i era ord.k.m.v.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-08 10:14:00
|
|
peter_ |
Men det finns en sådan här attityd som verkar ligga i tiden. Jag tycker mig se den, då ungdomar och vuxna med total arrogans släpper sitt skräp på marken, fem meter från en papperskorg, på sopberget vårsolande ungdomar lämnar efter sig vid Kornhamnstorgs Gamla Stan strandpromenad efter en eftermiddag i vårsolen,
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-08 10:14:00
|
|
peter_ |
med den arrogans som många hävdar sin rätt att planka i tunnelbanan, i den arrogans och förakt för rättvisa och ansvar som ungdomar kastar gatstenar på poliser, i den ansvarslösa historieförfalskningen som sprids på nätet och tom i utgivna böcker osv. Cynsim, narcissism, självupptagenhet, hänsynslöshet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-08 10:14:00
|
|
peter_ |
Det verkar som varje generation måste hitta en attityd som verkligen provocerar de vuxna. Som går på tvärs och trotsar det som krävs av dem. Är det det det är fråga om? Kombinerat med att många inte blir vuxna och stannar kvar i en trotsig tonårsattityd långt över 30års-aåldern?
|
| |