8:de mars: "Tjejernas nya kläder"

Den här tråden diskuterar artikeln 8:de mars: "Tjejernas nya kläder".
Inlägg #1: Postat: 2007-03-08 13:07:00
Inger-Sofia
Hej joakim,har läst gett betyg..återkommer med kom.senare. Att bryta igenom fördomarnas vallar-Att från vår utsiktspost bidra med *spadtagen*,för att skyffla bort,allt onödigt bråte,är inte lätt.vi ser ju lite olika på,vad som skall sparas och vad som skall bort.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-08 14:10:00
peter_
:. Strålande! Begåvat!
Inlägg #3: Postat: 2007-03-09 08:29:00
Joakim Steneberg
Med anledning av gårdagen har jag skrivit följande till feministmegafonen DN:s ombudsman: "Ojämställt i debatten?
Den som bara bryr sig om det ena könet och dess problem, kan knappast göra någon förbättring för relationen mellan båda könen. Men DN menar kanske sedan 30 år att det bara är kvinnor som har problem?
Inlägg #4: Postat: 2007-03-11 06:07:00
Inger-Sofia
God morgon ..det behövs,varierande ord,text,för att väcka till liv,det som ligger och pyr om kön ålder status.Om det inte rörs om stelnar mönstren.Att strida för det växande släktets rätt,att utvecklas till den personligheter dom är,inte kväsa,mannipulera deras känslor,tankar..med fördomar om HUR en kvinna eller man skall vara,för att duga.Dom kväsningarna står både kvinnor och män för,Vi måste göra oss själva fria,för att vi skall kunna vara goda förebilder,K.m.v
Inlägg #5: Postat: 2007-03-11 10:24:00
Inger-Sofia
Det är ett ord,som jag funderar på ¤risktagspålitliker¤...jag har vridit och vänt,men...så nu frågar jag dig.
"Nakna måste vi stå-avklädda inpå bara skinnet-för att förstå, känna vinden mot våra kroppar I en livsomfamning, förena våra kön." spontanord,som lösgjordes,av din dikt.k.
Inlägg #6: Postat: 2007-03-22 06:41:00
Inger-Sofia
G.M.Joakim.Du har många klarsynspoänger i din dikt,om vi läser och tänker till över dina ord, nej, könsbyten leder inte fram till någon utveckling av hållbar sort.....tid att reflektera,stanna till,se oss omkring, borde vara ett lika naturligt inslag i våra liv som att äta,motinera,jobba,tala,skriva,bråka och älska..k.m.v
Inlägg #7: Postat: 2008-03-10 09:54:00
Jocke S
Melodi: Hej tomtegubbar.
Hej feministers kvinnodagen

På sängen mannen blir tagen

Hör klagovisor de ej skräder

Se tjejernas nya kläder

Med stora ord, det skyltas fram

För feministmodets Grande Madame

Men aldrig har man sett på maken

Hon är ju alldeles naken!
Laddar...