Sökande med ljus och lykta...

Inlägg #1: Postat: 2007-03-01 21:29:00
Henrik F
Tack A-L för ditt omdöme som får mig att räta lite extra på ryggraden när jag läser och fundera på vad det finns för möjlighet att skriva nåt större och vad det skulle vara.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-01 21:31:00
Henrik F
Ta plats? Om vi säger att alla människor är helt unika i sin lyskraft, så borde det finnas en utstakad väg framför oss som tillåter oss att växa och ta större och större plats, helt naturligt, som en spiral med ständigt ökande cirklar av ansvar, medkänsla, och möjlighet/förmåga att uttrycka sin sanning och utöva sitt livsverk.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-01 21:31:00
Henrik F
År för år växa upp bortom gamla barriärer och tankefällor om vem man är för en person och vad för typ av liv som är möjligt för "en sån" som mig. Kanske hamna i ett äventyr av upptäckande av sin egen unika förmåga, eller ett ihågkommande av det man glömt fast alltid haft på känn, att man var designad för mirakler...
Inlägg #4: Postat: 2007-03-01 22:14:00
myrboa
Allt finns innom dig. Det finns redan där! Och bara väntar på att bli efterfrågat,sett. Du verkar redan ha öppnat upp "livets dörr" på vid gavel. Då kan det bl tufft. För gammla mönster och inprogrammeringar kolliderar då med de "nya".Du skulle aldrig ha kunnat skriva som du gör om det inte varit så att din "inre dörr" har öppnats. Orden kommer till dig när det är tid för att säga det som ska sägas. Släpp prestationskraven.Du är i flödet. Tillit är ordet. A-L
Inlägg #5: Postat: 2007-03-01 22:17:00
myrboa
Har fått plocka bort ord för att de skulle rymmas.Hoppas det blev begripligt. Önskar dig en God Natt fylld med vackra drömmar. Anna-lena
Inlägg #6: Postat: 2007-03-01 23:25:00
Henrik F
Ja, jo saker och ting börjar verkligen hända nu, på ett väldigt synkroniserat sätt. Jag använder en rätt bra och revolutionerande metod för "gamla mönster och inprogrammeringar" som gör det väldigt enkelt att släppa. Den kallas EFT emotional freedom technique och blandar österländsk energilära med västerländska psykoterapimetoder med helt förbluffande resultat, hemsida:
www.emofree.com
Tack för alla dina ord och tankar, God Natt tillbaka.
/Henrik
Inlägg #7: Postat: 2007-03-02 07:10:00
Inger-Sofia
God morgon trevlig morgonläsning.
Att synliggöra gamla mönster,som håller en kvar,tar tid,när jag blev sjukskriven,fick jag byta ut en gamal indetitet mot en ny..jag som varit van att jobba,ständigt ha olika bollar i luften,vem var jag nu?så jag tänkte ,efter det jag sörjt färdigt,då får jag väl ta reda på vad som ryms mer inuti mig..kanke en rembrant eller varför inte..så *flyttade nyfikenheten* tillbaka,in, till mig forts.glädjen började spira...det fanns mer..
Inlägg #8: Postat: 2007-03-02 07:18:00
Inger-Sofia
Efter det började min resa mot destination,ännu outfoskade resmål.Jag hittade små guldkorn i allt- mja,en och annan sten som behövde slipas på oxså..Alla möten,böcker,kurser,föreläsningar,meditation,naturen,djuren.objektivt försökte jag kolla in vem människan i-s egentligen var..när hon stod själv-naken.jag trivs med mitt liv och är på gång mot nya äventyr.Kram och lycka till med din inre resa.låter intressant med eft
Inlägg #9: Postat: 2007-03-02 07:49:00
Inger-Sofia
¤Måste tillägga, det var en resa i dunklet,jag fick treva mig fram..mot ljusstrimman,längst bort.framme i tunneln.. det lät lite för glättigt det andra..***
God morgon ni nattjobbare,som nu kommit hem,ni andra som ännu sover...ni som tar det lugnt än ett tag....*
Inlägg #10: Postat: 2007-03-03 23:03:00
Henrik F
Hej Inger-Sofia, intressant ändå hur lika i struktur allas "inre resa" eller "medvetande-process" är, med ungefär samma moment, som slentrian, motgång och fall, hittar ett ljus i mörkret, börjar attraheras av ljusstrimman och hittar en riktning i livet. Sen att alla har olika detaljer och olika mycket skit på vägen är en annan femma.
Undrar bara vad det är som underlättar resan och gör att den går smidigt, minimerar onödigt lidande, och speedar upp utvecklingsprocessen??
Inlägg #11: Postat: 2007-03-04 06:50:00
Inger-Sofia
God morgon HenrikF.. När jag var väldigt ung,tänkte jag, varför måste man gå igenom svårigheter för att växa,kan man inte komma till insikt och mognad ändå,jag ville inte behöva lida ,för att utvecklas,men livet har sin egen väg,det jag lärde mig på min väg, ut ur tunneln var..att det var min eget synsätt på problem,smärta och lidande,hur jag tänkte,som var den stora skillnaden.när jag gjorde tanken till känslornas bästa vän,fick jag tillgång till en ficklampa i mörkret.
Inlägg #12: Postat: 2007-03-04 07:04:00
Inger-Sofia
*jag har oxså undrat ,vad är det som "underlättar#.Tron på något...att det finns en mening med ens liv.En livskraft som drar oss framåt..och den är nog olika för många av oss..oxså beroende på vad vi fått med oss för "verktyg"från början.Men den får oss att *brinna*..orka kämpa-det vi tror på.älskar.k.l.m.v
Laddar...