|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-01 08:47:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon ni alla tänkare och skrivare..det är frustrerande, jag har så svårt med orden, att klämma in dom i rutan...det blir sååå långt,när man vill disskutera.vad roligt det skulle vara att få träffa er Alla som skriver,kom.på sourze. i verkligheten, öga mot öga få samtala med orden som kan flyga fritt mellan våra tankeloopingar-l.m.v
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-01 09:35:00
|
|
Janne B |
Inger-Sofia - du morgonpigga. Är du säker på att dina förkortningar l.m.v. och k.m.v. når fram till adressaten? Om de är avsedda som cod till vissa personer så är det OK för mig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-01 09:54:00
|
|
Inger-Sofia |
Tack för bemötandet janne* så här : jag tänker, att jag har ju ofta skrivit.kram,lev och må väl.så då tänkte jag åt er.att Ni vet vad jag menar,sen har jag överlåtit åt den nyfikne att fråga..sen har jag oxså tänkt att någon kanske inte gillar kram.såå.för mig känns det bra att få skriva en avslutningshälsning,ni är ju alla några jag känner till,är bekant med jag kommit fram till hur kort livet är,därför är varje möte viktig för mig...kram ,lev och må väl.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-01 10:01:00
|
|
Janne B |
Inger-Sofia / Ja så länge frågan är fri så är det ju inga problem. Det är heller inget fel att uttrycka känslor etc i vanlig text. Sourze ger utrymme för många slags skrivsätt och personligheter. Det borde Många fler upptäcka. / Småfåglarna på balkongen gillar mig för jag lägger ut mysli till dem. Ja
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-01 10:03:00
|
|
Inger-Sofia |
tillägg...det är oxså ur *ekonomisk* synpunkt,du vet det där med alla ord som skall in....det ryms många skiftningar i förkortningarna :...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-01 10:16:00
|
|
Inger-Sofia |
Ja du Janne, ibland har jag nog tänkt och försökt ,att skärpa till mig,låta bli att skriva god morgon och k.l.m.v. vara mer neutral,men, det går inte,så nu har jag accepterat mig,som jag är.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-01 10:18:00
|
|
steno |
Uno, du har en viktig aspekt.Branchen har varit skyddad,Byggnads har inte behövt ta hänsyn som t.ex Metall fått göra spga utländsk konkurrens. Det har funnits många rövare i branschen, massor av firmor är inblandade i ett bygge alla vill ha sin del. Många har tjänat grova pengar, det kanske förklarar att Byggnads har skaffat sig extra inkomster. Dessa avgifter är trots allt troligen en liten del av "överkostnaderna"
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-01 10:23:00
|
|
steno |
Inger Sofia jag begrep inte heller koderna men förstod att det var något vänligt, du är ju bara sån. Sourze hade en träff en gång när de var på toppen med 20 pers anställda. Där var politiker och journalister t.o.m. Janne J. och sedan några skribenter. Musiken på högsta volym, några kramar men inte blev det mycket snack. Och alla bor ju inte i Stockholm
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-01 10:33:00
|
|
Inger-Sofia |
:...du anar inte vad som ligger sparat i mig av oförlösta frågor och iver att få samtala om det jag tänker....tycker sett och insett,att med er .. all era kunskap,insikter.få samtala,som ping pongbollar skulle orden fara..ingen musik.mer än ett litet inslag för munvila...jag bor ju i norrland,men jag skulle komma direkt...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-01 23:47:00
|
|
Sunny |
4 Janne. I dag har jag hängt ut flera talgbollar o fyllt på fröna. Men jag har en kompis under Friggeboden som grannarna säkert inte gillar: jätteråttan Ibsen!
Han är i kattstorlek o har 2 mindre råttor i släptåg: kallar dem Hedda Gabler o Nora!
De äter allt som faller ner men i dag såg jag en av damerna klättra upp i montera ner en talgboll i rasande fart! Troligen satt Ibsen själv i skydd o spanade. råttor är smarta djur o brukar jobba ihop!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-01 23:48:00
|
|
Sunny |
Lustigt nog verkar igelkottarna som övervintrar på samma ställe samsas med råttfamiljen?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-01 23:53:00
|
|
Sunny |
12 Igelkottarna är ganska skygga djur men råttor är lätta att få tama. Men jag avstår ifrån att vänja honom vid mig för då råkar han kanske illa ut bland andra människor.
Sjukvårdsupplysningen blev mycket undrande här om året då dottern ringde o frågade om det var farligt att bli råttbiten i tungan?
De frågade hur?
Enkelt: en tungkyss! Men den råttan var en tam variant!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-01 23:57:00
|
|
Sunny |
Som yngre hade jag stora vita labratorieråttor till orm mat o 2 gånger mins jag att jag fick åka in med Lilla dottern som inte kunde hålla fingrarna från maten o blev biten!
Men min stora teguödla höll på ta ge min grannfru en psykos. Hon hade alkoholproblem o trodde att det var en krolkodil som kom krypande. De är väldigt lika tills teguödlan öpnar munnen o sticker ut en lång tunga.Inga tänder alls.
Husdjuren har sannerligen satt fart o färg på oss genom åren.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-02 09:00:00
|
|
steno |
Du underhåller nog både grannar, doktorer och oss. Tack för det, Sunny. Hälsa råttan, igelkottarna och fåglarna. Jag nöjer mig med talgboll och talgoxarna
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-02 09:26:00
|
|
Leif-Arne |
13 Husdjur kan vara knepiga. Dottern hade en kort period två degusar, en slags liten ekrorrliknande gnagare, en utav dem bet henne i tummen så hon åkte på värsta blodförgiftningen. Därefter slut med degusar och i stället dvärghamster och kanin. De kunde åxå bitas men inte lika hårt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-02 09:27:00
|
|
Leif-Arne |
14 Jag har förmånen att bli besökt av de grannaste fasaner understundom. Blir ibland då sugen på att "göra en Runar"
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-02 09:28:00
|
|
Leif-Arne |
13 Husdjur kan vara knepiga. Dottern hade en kort period två degusar, en slags liten ekrorrliknande gnagare, en utav dem bet henne i tummen så hon åkte på värsta blodförgiftningen. Därefter slut med degusar och i stället dvärghamster och kanin. De kunde åxå bitas men inte lika hårt.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-02 09:54:00
|
|
Janne B |
Sunny/ Ja du kan berätta du, sannolikt väldigt nära sanningen. Igelkottar käkar ju små råttor men när råttorna blir stora som kattungar du upprättas ett fredsavtal tydligen. det har jag hört andra berätta om också. Båda sorterna har ju dålig syn, mera nosar sig fram. Har därför begränsade revir.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-03-02 09:58:00
|
|
Janne B |
SÅG NI SVT.s naturprogram i går kväll om en mängd olika djurs reaktioner på Tsunamin och jordbävningar. Berättelsen om flyende elefanter var visst ingen skröna. De 500 varnande delfinerna var fantastiskt. Kolla om det går repris i helgen. Apor som inte vågade gå ner på marken på flera veckor.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-03-02 10:06:00
|
|
Janne B |
16 Leif-Arne/ Är du säker på att det inte är grannfruarna du ser? Mina hormoner har lurat mig ibland, dock inte numera!
|
| |