Biologism och barnafödande

Inlägg #1: Postat: 2001-09-06 14:49:00
suz
människor vs djur, skillnaden är att vi kan nuppa utan att få barn och vet hur man gör det, åtminstone vissa : sen tror jag at det är en mognads process det att vi inte vill ha barn,,och att äldre som har vill tala om at vi visst vill ha, det ingår i den lilla biten djuriska beteenden vi har ,,seriös jag ? :
Inlägg #2: Postat: 2001-09-06 14:55:00
peter horal
eftersom det för de flesta är ett frivilligt beslut att skaffa eller inte skaffa barn så är bägge besluten på ett sätt lika "egoistiska" men vad gör det om man gör det bästa av situationen.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-07 00:00:00
Lena
Tack kära M, börjar bli lite less på debatten...nu vet vi att Frida vill göra karriär och nöjer sig med hundvalpen...Kajsa och Suz håller på henne...vilken tur då!!! inte alls ironisk:
Inlägg #4: Postat: 2001-11-30 22:07:00
seven
Det är så vist ordnat med barnanskaffning att den som inte får barn aldrig får veta vad den går miste om och därmed kan vara nöjd. Den som får barn vet att man aldrig aldrig velat vara utan det.

Det enda jag kan tycka om att säga när man är 22 år att man aldrig ska ha barn är att det är dumt att fatta "aldrig" beslut överhuvudtaget. Just nu känns det inte aktuellt men man vet aldrig - är nog närmare sanninge
Laddar...