|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-26 18:01:00
|
|
Unto S |
Janne B. Jag hade hellre varit på Gaygalan än på ett bönemöte i Missionskyrkan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-26 18:51:00
|
|
Janne B |
Ja galor är ju lustiga och roliga tillställningar så är det din läggning att ha skoj, så gå nästa gång. De få ggr jag går på bönemöte så är det för andra behovs skull. Men varför åka någonstans. Det är ju bara att att stänga av störande ljud, tända några ljus, lägga fram sin Bibel. Så ger sig resten själv. Frid och Fred vare med dig Unto.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-27 08:15:00
|
|
grim |
Det är väldigt trevlig att gå till kyrkan, fridfullt och oftast en fin miljö med härlig arkitektur.
Säkert mycket gapigare och hysterisk på gay-galor.
Frid vare med dig Janne trots våra olika åsikter men det är trevligt att debattera med dig som är saklig påläst och öppen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-27 08:33:00
|
|
Inger-Sofia |
tjena grim.."frid vare med dig" ord som kommit bort,för att de förknippats med allvarlig andlighet,men det är ju vackra,innehållsrika ord och något som vi människor behöver idag,mer än någonsin..frid inom och utom oss.Tack grim för att du påminde om ord, jag glömt bort...frid vare med dig oxså. ALLLVARLIGT...menat från en ordsamlare.fridlugn,stillhet,ro,harmoni.k.m.v.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-27 08:53:00
|
|
Janne B |
Jag läste en tidningsrubrik nyss om att storstadskvinnor är de mest stressade och minst till freds med sig själva. Det gör ont i mig att läsa sådant. De som sannolikt sliter hårdast med barn, hushåll och yrkesarbete just nu, är inte tillfreds med sig själva. Dessa som borde backas upp från alla håll...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-27 09:12:00
|
|
Janne B |
Ja Grim/ Gå i kyrkan tycker jag är en god vana. Var annars kan man få ett så brett kulturutbud.Många svenskkyrkor satsar på föredrag, diktaftnar, musik, barnlekar, pensionärsträffar, litteraturcirklar etc spritt ver hela veckan. De av oss som inte står ut med mässan kl 1100 har så mycket annat att välja på i en stad med 10-20 kyrkor i närområdet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-27 09:15:00
|
|
Janne B |
De olika kyrkorna har lite olika stil vad gäller musik och sociala vanor. Det berikar ju. Bara att välja efter egen smak. Inte någonstans blir du avtvingad en trosbekännelse. Tro går inte att mäta. Var lika öppen som kyrkan själv. Sedan kan man ju i dessa dagar reta sig lite på kyrkoledarna men det är bara bra för matsmältningen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-27 09:24:00
|
|
Inger-Sofia |
7 det om matsmältningen :..det är nog bra i lagoma doser för blodcirkulationen oxså..där *sköt du mål ur en annan vinkel¤
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-27 09:30:00
|
|
Inger-Sofia |
*från *en annan......är mer korrekt.dom är knepiga dom där småorden,gäckar,ställer alltid till förtret
|
| |